شبکه‌های اجتماعی

کیا سونت وارد بازار می‌شود
Automobile Farsi - 2021 Kia Sonet GT Line

کراس‌اوور کوچک کیا فعلا برای هندی‌ها

شمار این که کیا چند مدل کراس‌اوور در سراسر دنیا به مشتری‌های خود ارائه می‌کند از دست شما هم خارج شده است؟

با این حال برای کیا فرق چندانی ندارد که شما ممکن است در انتخاب یکی از آن‌ها سردرگم بشوید یا نه؛ این شرکت اکنون نمونه تولید انبوه کیا سونت که ابتدای امسال به صورت یک خودروی مفهومی در نمایشگاه اتومبیل هند به نمایش در آمده بود را معرفی کرده است. کیا سونت که طول آن کم‌تر از چهار متر است، هر چند ابتدا در بازار هند عرضه می‌شود، اما پس از آن وارد بازارهای بین‌المللی نیز خواهد شد. با این حال کیا هنوز اعلام نکرده سونت را به طور مشخص در چه کشورهایی عرضه می‌کند.
در حال حاضر تنها ویژگی‌های نمونه هندی اعلام شده است. بدون شک اگر کیا سونت کانسپت که در نمایشگاه دهلی 2020 رونمایی شد را دیده باشید، چندان از دیدن ظاهر نمونه تولید شگفت زده نخواهید شد، زیرا از الگوهایی بسیار نزدیک به نمونه کانسپت پیروی می‌کند. بارزترین تغییرات به دستگیره‌ درها و آینه‌های کناری مربوط می‌شود. البته جزییات بیش‌تری در نسخه تولیدی تغییر کرده است. در نمای جلو شمایل تازه‌ای از امضای پوزه ببر کیا را می‌بینیم، چراغ‌های LED جلوی جواهر مانند و فرم خاص ‌چراغ‌های LED روزتاب، از این تغییرات هستند.


با این حال می‌توان خاص‌ترین ویژگی کیا سونت که آن را به خودرویی جوان پسند تبدیل کرده، شکل ستون C، رینگ‌های 16 اینچی چراغ‌های LED عقب دانست. با وجود این که کیا سونت از نظر اندازه بسیار کوچک است، اما به لطف فاصله نسبتا زیاد از سطح زمین، قطعه‌های پلاستیکی دور تا دور خودرو و ریل‌های سقفی، به یک SUV شباهت زیادی دارد.

در نمای داخلی، کیا سونت به دلیل وجود یک نمایشگر 10.25 اینچی لمسی در مرکز داشبورد و یک نمایشگر 4.2 اینچی در قسمت نشانگرهای پشت فرمان که طراحی آن‌ها یکپارچه به نظر می‌رسد، نمایی مدرن شکل گرفته است. کیا می‌گوید از مواد با کیفیت برای کابین سونت استفاده شده، همان‌طور که فضای کافی و ارگونومیک برای تمام سرنشینان طراحی شده است.


خودروسازی کیا مدعی است کیا سونت از امکاناتی برخورداز است که نخستین بار در این سگمنت ارائه می‌شود. این امکانات شامل نمایشگر لمسی 10.25 اینچی به همراه نویگیشن، نمایش ترافیک زنده و به روز رسانی نقشه OTA، سیستم تصفیه هوا به همراه جلوگیری از ورود ویروس، هفت بلندگوی ساخت BOSE به همراه ساب‌ووفر، صندلی‌های تهویه‌دار سرنشین‌های جلو، LEDهای هماهنگ با پخش صدا می‌شود. علاوه بر این‌ها امکان سفارش کیا سونت با آپشن‌های استارت موتور از روی ریموت به وسیله کلید هوشمند، چند حالت رانندگی و گریپ کنترل برای مدل‌های اتوماتیک و شارژر بدون سیم تلفن‌های هوشمند با ویژگی خنک شوندگی برای این خودرو فراهم است.

 

کیا سونت در هند با دو نوع موتور بنزینی و یک موتور دیزلی قابل سفارش است. یک موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و یک موتور 1 لیتری T-GDi توربوشارژ 3 سیلندر که بالاتر از نمونه قبلی قرار می‌گیرد. موتور 1.5 لیتری دیزلی CRDi توربو نیز به عنوان بهترین انتخاب در بازار هند ارائه می‌شود. جعبه‌دنده‌های 5 و 6 سرعت دستی در کنار جعبه دنده 7 سرعت دو کلاچه اتوماتیک و جعبه دنده 6 سرعت دستی جدید و هوشمند iMT در این بازار ارائه می‌شود.

کیا سونت دومین محصول کیا پس از سلتوس است که ابتدا در بازار هند عرضه می‌شود. این خودرو که کارخانه کیا در آنانتاپور تولید‌ می‌شود، در دو سطح تجهیزاتی استاندارد و GT قابل سفارش است.

نظر دهید


در همین زمینه