شبکه‌های اجتماعی

هیوندای توسان 2021 معرفی شد
اتومبیل فارسی - هیوندای توسان 2021

کراس اووری با طراحی رادیکال

نسل جدید هیوندای توسان به طور رسمی معرفی شد. پیش از این هیوندای تیزری را از این اتومبیل جدید خود منتشر کرده بود. 

 

نسل جدید هیوندای توسان در واقع چهارمین نسل از این کراس‎‌اوور هیوندای است که حال متفاوت‌تر از قبل و بر اساس زبان طراحی جدید این خودروساز کره‌ای توسعه داده شده است. هیوندای قصد دارد در محصولات جدید خود ساختاری اسپرت، مدرن و جذاب را به نمایش بگذارد و توسان جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. بزرگ‌ترین تغییر نسل چهارم هیوندای توسان را باید در جلوپنجره کاملا جدید با چراغ‌های پنهان که هندسه و گرافیکی مشابه شبکه جلوپنجره دارد مشاهده کرد. در این بخش هیوندای از هندسه شکسته و خطوط تیز استفاده کرده و طرح جدید جلوپنجره را به آبشاری روان و جاری از بالا به پایین تشبیه کرده است. استفاده از این خطوط شکسته و تیز کاملا در نمای کناری و عقب نیز قابل مشاهده است. در نمای کناری نسل جدید هیوندای توسان بر خلاف گذشته، از خط بدنه‌ای غلیظ و قوی و همچنین خطوط متقاطع شکسته استفاده شده که این طرح با استفاده از چراغ‌هایی که برای اولین بار در هر سمت به صورت دوگانه و جدا از هم قرار گرفته‌اند تکمیل می‌شود. در نمای عقب، جانمایی جدید لوگوی هیوندای، برف‌پاکن مخفی و چراغ‌هایی که با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند را باید از دیگر تغییرات نسل جدید هیوندای توسان دانست.

 

 

 

در داخل کابین هیوندای توسان جدید، یک نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی لمسی به صورت یکپارچه با پنل سیستم تهویه مطبوع، غربیلک فرمان بازطراحی شده و استفاده از یک نمایشگر در پشت فرمان به عنوان نشانگرها را باید از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این کراس‌اوور دانست. علاوه بر این، نورپردازی پیشرفته با قابلیت تنظیم شدت نور و 64 رنگ متفاوت در داخل کابین نیز از تغییرات اعمال شده در نسل جدید توسان است. بر اساس اعلام رسمی هیوندای، در مدل‌های پایه توسان جدید از نمایشگر 8 اینچی استفاده می‌شود که با سیستم عامل اندروید و ios سازگاری کامل داشته و قابلیت اتصال دو دستگاه از طریق بلوتوث را دارا است. همچنین هیوندای توسان جدید به نرم‌افزاری مجهز است که راننده می‌تواند از طریق اتصال به تلفن همراه، خودرو را قفل کرده یا نسبت به روشن کردن موتور خودرو و سیستم تهویه تا فاصله حدود 27 متری اقدام کند. در بخش فضای بار نیز سرنشینان می‌توانند با خواباندن صندلی‌های عقب به فضای 1095 لیتری دست پیدا کنند.

 

در بخش قوای فنی، نسل چهارم هیوندای توسان در بازار ایالات متحده با یک موتور 4 سیلندر  2.5 لیتری با توانایی تولید 187 اسب بخار قدرت و بیشینه 247 نیوتن متر گشتاور و جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. علاوه بر این هیوندای برای توسان جدید یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ را در نظر گرفته که در قالب یک مجموعه هیبرید و پلاگ‌این هیبرید با بیشینه قدرت 227 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر در دسترس است.

فروش هیوندای توسان جدید از ماه سپتامبر به عنوان مدل 2021 در کره آغاز شده و از نیمه اول سال 2021 به عنوان مدل 2022 در ایالات متحده و سایر بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه