شبکه‌های اجتماعی

هیوندای کونا 2021 با تغییرات تازه
Automobile Farsi - 2021 Hyundai Kona

فیس‌لیفت کراس‌اوور کوچک هیوندای رونمایی شد

هیوندای کونا 2021 با یک تغییر چهره در کنار مدل N لاین رونمایی شد.
اگرچه فرم کلی چهره جدید هیوندای کونا نسخه قبلی را تداعی می‌کند، اما تغییرات قابل توجه‌ای در این نسخه ایجاد شده است. این تغییرات بیش‌تر در نمای جلوی هیوندای کونا 2021 نمایان می شود، جایی که هیوندای طراحی چراغ‌های روشنایی روز را تغییر داده، سپر را کمی پایین‌تر آورده و در طراحی جلوپنجره تجدید نظر کرده است. افزون‌ بر این‌ها هیوندای طراحی چراغ‌های جلو و عقب را نیز به روزرسانی کرده است، با این حال آشکارا می‌دانید که با یک هیوندای کونا روبه‌رو هستید.
در نمای عقب نیز شاهد چراغ‌های جدید با گرافیک اصلاح شده هستیم، طراحی سپر عقب نیز دستخوش تغییراتی شده و در نسخه N لاین شاهد خروجی اگزوز دوگانه هستیم. برای تمام تیپ‌های هیوندای کونا 2021 می‌توان رینگ‌های 16، 17 و 18 اینچی سفارش داد.

 

تفاوت‌های نسخه N لاین در چیست؟
یک سری المان ظاهری برای نسخه N لاین هیوندای کونا 2021 در نظر گرفته شده تا از نسخه معمولی قابل تمایز باشد. این تفاوت‌ها شامل سپر متفاوت در نمای جلو می‌شود که سه ورودی هوای خطی بالای جلوپنجره آن جانمایی شده و نشان هیوندای به مرکز جلوپنجره انتقال یافته در حالی که در نمونه معمولی نشان هیوندای روی پیشانی کونا نصب شده است. بالچه‌های کوچک در کناره‌های سپر جلو و عقب نیز هم به چهره متفاوت و آئرودینامیک بهتر این نسخه کمک می‌کند و افزون بر این رینگ‌های 18 اینچی برای آن در گرفته شده است.

 

 

مشخصات موتورهای هیوندای کونا 2021
هیوندای کونا 2021 با سری جدید پیشرانه‌ها همراه شده است که قوی‌ترین آن نسخه 1.6 لیتری T-GDI با توان 194 اسب بخار است که با جعبه دنده 7 سرعت دو کلاچه همراه شده است. این نوع قوای محرکه ا دو نوع سیستم دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک قابل سفارش است.
یک موتور 1.6 لیتری اسمارت‌استریم دیزلی با یک سیستم نیمه‌هیبریدی 48 ولتی نیز برای هیوندای کونا 2021 قابل سفارش است. این پیشرانه 134 اسب بخار نیرو تولید می کند و با جعبه دنده 7 سرعت دوکلاچه و یا یک نمونه 6 سرعت دستی قابل سفارش است. سیستم چهار چرخ محرک نیز به صورت آپشنال برای این نسخه ارائه می‌شود.


در نسخه پایه هیوندای کونا 2021 یک موتور 1 لیتری T-GDI اسمارت‌استریم بنزینی با خروجی 118 اسب بخار که می‌تواند با همان سیستم نیمه هیبرید 48 ولتی همراه شود، با جعبه دنده 6 سرعت دستی ارائه می‌شود. اگر مشتری‌های این نسخه هیوندای کونا 2021 تمایلی به دریافت سیستم نیمه هیبرید 48 ولتی نداشته باشند، می توانند جعبه دنده 7 سرعت دو کلاچه رو سیستم چهار چرخ محرک را نیز برای خودرو خود سفارش دهند.
آخرین پیشرانه قابل سفارش برای هیوندای کونا 2021 یک نمونه هیبریدی است که از ترکیب یک موتور 1.6 لیتری GDI با یک موتور الکتریکی، 138 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این مدل با یک پک باتری 1.56 کیلووات ساعتی، جعبه دنده 6 سرعت دو کلاچه و سیستم دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود.

 

هیوندای تغییراتی را در سیستم تعلی هیوندای کونا 2021 ایجاد کرده تا راحتی آن بدون اثر منفی رو شخصیت اسپرت آن، افزایش پیدا کند. مهم‌ترین این تغییرات، اصلاح میل تعادل‌ها برای راحتی بیش‌تر و اصلاحاتی در ضربه‌گیر‌های عقب است. تغییراتی نیز در سیستم فرمان هیوندای کونا 2021 ایجاد شده است.

 

تجهیزات جدید برای هیوندای کونا 2021
هیوندای کونا 2021 تغییراتی را نیز در نمای داخلی و امکانات تجربه کرده است. برای نمونه کونا جدید به یک نمایشگر 10.25 اینچی مجهز شده که جایگزین عقربه‌های سنتی در این خودرو شده است. یک نمایشگر 10.25 اینچی دیگر نیز در مرکز داشبورد قرار گرفته که امکان تقسیم‌بندی صفحه آن وجود دارد. دیگر به روزرسانی‌ها شامل نورپردازی کابین و میزبانی از مواد و رنگ‌های جدید در کابین است که شامل استفاده از چرم‌های دو رنگ خاکی و بژ می‌شود.


ویژگی‌های ایمنی کلیدی که در سیستم ایمنی فعال اسمارت سنس هیوندای تعبیه شده، شامل سیستم کمکی اجتناب از برخورد در نقاط کور، کمک پیشگیری از برخورد ترافیک پشت سر، کروز کنترل هوشمند به همراه توقف و حرکت، کمک ماندن در خط، هشدار هوشمند محدودیت سرعت، هشدار خروج ایمن، هشدار صندلی عقب و کمک پیشگیری از برخورد مقابل می‌شود.

هیوندای کونا 2021 در پایان سال جاری میلادی در شوروم‌های اروپایی هیوندای قرار می‌گیرد و در سه ماهه نخست سال 2021 راهی بازار استرالیا خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه