شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید هیوندای الانترا معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید هیوندای الانترا 2021

با طراحی تازه و تکنولوژی به‌روز 

پس از نمایش تیزر رسمی نسل جدید الانترا، هیوندای از نسل جدید این سدان خود پرده برداشت. نسل جدید هیوندای الانترا با نمایش طراحی تازه‌ای از این خودروساز کره‌ای و همچنین همراه با تکنولوژی روز برای رقابت با رقبایی چون تویوتا کرولا، هوندا سیویک، مزدا3 و کیا سراتو آماده ورود به بازار است.

 

هیوندای تلاش کرده تا طراحی نسل جدید الانترا تهاجمی‌تر از نسل قبل باشد و به وضوح الگوبرداری از بردار بزرگ‌تر الانترا، یعنی سوناتا در طراحی آن دیده می‌شود. لازم به ذکر است که نسل جدید الانترا در فاصله بین دو محور  2.5 سانتی‌متر و در طول 5 سانتی‌متر افزایش اندازه داشته است. عرض این نسل نیز افزایش و ارتفاع آن نسبت به نسل قبل کاهش یافته است. هیوندای در طراحی نسل جدید الانترا فرم کوپه مانند را در طراحی شیب سقف و ستون‌ها اعمال کرده است اما با این وجود، فضای سر برای سرنشینان به کمک موقعیت قرارگیری پایین‌تر صندلی‌ها مشابه نسل قبل حفظ شده است. الانترا جدید دارای 107 سانتی‌متری فضای پا در ردیف جلو و 96 سانتی‌متر در ردیف عقب است. 

 

هیوندای بسیاری از تجهیزاتی که در محصولات گران‌قیمت‌تر این شرکت دیده می‌شود را برای الانترا جدید در نظر گرفته است. این تجهیزات شامل درگاه اپل کار پلی و 2 نمایشگر دیجیتالی 10.3 اینچی و البته عرضه یک نسخه هیبریدی برای اولین بار است. در کنار نصب سامانه‌های سرگرمی و مالتی مدیا به‌روزرسانی شده، تجهیزات ایمنی پیشرفته‌ای چون ترمز اضطراری خودکار و هشدار حرکت بین خطوط در النترا جدید تعبیه شده است. علاوه بر این امکان سفارش رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی نیز وجود دارد. همانند نسل جدید سوناتا، می‌توان به وسیله تلفن همراه هوشمند به کنترل بسیاری از سامانه‌های نسل جدید الانترا پرداخت.

 

مهم‌ترین نکته در خصوص قوای محرکه نسل جدید الانترا، عرضه مدل هیبریدی برای اولین بار است. این نسخه به یک پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی 4 سیلندر و یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعا قادر به تولید 139 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 279 نیوتن‌متر خواهد بود. نسخه‌های بنزینی نیز با یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر با توانایی تولید 147 اسب‌بخار قدرت و 264 نیوتن‌متر گشتاور  و جعبه‌دنده اتوماتیک CVT همراه است. 

نظر دهید


در همین زمینه