شبکه‌های اجتماعی

چولیان جانشین هاوال H2 می‌شود
Automobile Farsi -2021 Haval Chulian

 کراس‌اوور جدید هاوال

 

هاوال H2 حدود 7 سال پیش وارد خط تولید این شرکت شد و با فراز و نشیب‌های فراوان و تغییر چند شریک، حدود 2000 دستگاه از آن در بازار ایران نیز عرضه شد. اما حالا هاوال آن را با خودرویی که نام جدیدی دارد جایگزین کرده است. ظاهرا قرار است هاوال از امسال به جای استفاده از حروف اختصاری در محصولات خود، از نام‌های اختصاصی برای آن‌ها استفاده کند. در هر حال، جانشین هاوال H2 در چین با نام چولیان که به معنی «عشق اول» است، عرضه خواهد شد.


نسخه اولیه این خودرو در نمایشگاه اتومبیل پکن سال 2020 که شهریور ماه برگزار شد، به نمایش در آمد و حالا هاوال نسخه نهایی آن را به نمایش گذاشته که تغییراتی جزئی در تزیینات و ویژگی‌های داخلی تجربه کرده است. هاوال چولیان نسبت به نسل قبل کمی بزرگ‌تر شده است. این خودرو با طول 4472 میلی‌متر (137 میلی‌متر افزایش)، عرض 1841 میلی‌متر (27 میلی‌متر افزایش) و فاصله بین دو محور 2700 میلی‌متری با 14 سانتی‌متر افزایش از نسل قبلی خود بزرگ‌تر استو این در حالی است که ارتفاع آن با کاهش 76 میلی‌متری به 1619 میلی‌متر رسیده است. هاوال برای این خودرو رینگ‌های 17 و 18 اینچی ارائه می‌دهد.


هاوال چولیان بر پایه پلتفرم Lemon این شرکت شکل گرفته که خودروهایی مانند نسل جدید هاوال H6 و هاوال بیگ‌داگ نیز بر پایه آن شکل گرفته است. این پلتفرم در ساختار خود تفاوت‌های اساسی با نمونه قبلی دارد که شامل استفاده از فولاد با مقاومت بالا، افزایش استحکام ساختار بدنه و البته تنوع مدل‌هایی که بر پایه آن شاخته می‌شود، است. هاوال چولیان در قسمت عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل استفاده می‌کند، در حالی که هاوال H2 به سیستم تعلیق چند اتصالی در این بخش مجهز بود.


در نمای داخلی هاوال چولیان کم‌ترین میزان کلید‌های سنتی رای مشاهده می‌کنید. اهرم سنتی دنده جای خود را به یک اهرم دایره‌ای داده است. دو نمایشگر 10.25 و 12.3 اینچی نیز برای اطالاعات سرگرمی و اطلاعات رانندگی در این خودرو تعبیه شده است. البته تمام سطح نسخه مربوط به اطلاعات رانندگی نمایشگر نیست. بلکه در مرکز آن آن یک نمایشگر از است و اطراف آن را دو پیکتوگرام پر کرده است. علاوه بر این یک هدآپ دیسپلی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.


هاوال می‌گوید رنگ‌های بهتری برای چولیان در نظر گرفته است. افزون بر این گزینه‌های متعددی برای انتخاب بدنه دو رنگ پیش روی مشتری‌ها قرار دارد. تودوزی چرمی و صندلی‌های برقی جلو نیز از دیگر امکانات این خودرو به شمار می‌رود. هاوال چولیان اولین محصول این شرکت است که به سیستم دوربین DMS (سیستم نظارت بر راننده) مجهز شده است. این دوربین روی ستون سمت راننده قرار گرفته و بر خستگی راننده نظارت می‌کند.


هاوال چولیان به یک موتور 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر مجهز شده که 150 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک جعبه دنده 7 سرعت دو کلاچ مجهز شده و نیرو را فقط به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. احتمالا در آینده یک نسخه هیبریدی نیز برای هاوال چولیان عرضه می‌شود که به سیستم تمام چرخ محرک مجهز می‌شود و یک موتور الکتریکی روی اکسل عقب آن نصب خواهد شد.
در چین فورش هاوال چولیان از ماه يانویه آغاز می‌شود. این خودرو احتمالا در بازه 14 تا 17 هزار دلار در دسترس مشتری قرار می‌گیرد. هنوز صحبتی از بازارهای صادراتی به میان نیامده، اما انتظار می‌رود در دیگر کشورها نیز این خودرو به عنوان جایگزین H2 عرضه شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه