شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید جنسیس G80 معرفی شد

لوکس و با وقار

پس از انتشار تصاویر اولیه، جنسیس به طور رسمی و بر اساس روال اخیر خودروسازان بزرگ دنیا، به صورت آنلاین از نسل جدید جنسیس G80 رونمایی کرد. 

 

چراغ‌های LED موازی در دو ردیف که در GV80 به کار رفته، بدون تغییر در نسل جدید G80 نیز دیده می شود. رینگ‌های نصب شده برای G80 هم با نمونه نصب شده در GV80 مشترک هستند. این خودرو دارای رینگ‌های 20 اینچی است که زیبایی خیره‌ کننده‌ای به آن از نمای جانبی بخشیده‌اند. حتی چراغ‌های راهنمای دوگانه نصب شده روی گلیگرهای جلو و خطوط جانبی نیز بین این سدان با برادر قد بلندش مشترک است. طراحی فضای داخلی کابین G80 نیز شباهت بسیاری به GV80 دارد. جنسیس در کابین G80 از یک نمایشگر 14.5 اینچی برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا استفاده کرده است همچنین یک نمایشگر 12.3 اینچی سه بعدی نیز در پشت فرمان نصب شده است.

 

نسل جدید جنسیس G80 ارتقا چشمگیری را در سطح تکنولوژی‌ و تجهیزات ایمنی تجربه کرده است. سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار نقاط کور، سیستم کمکی تغییر خطوط و کروز کنترل تطبیقی از جمله تجهیزات به کار رفته در نسل جدید G80 است.

در بحث قوای فنی،  G80 جدید به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توانایی تولید 300 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 421 نیوتن‌متر مجهز شده است. نسخه‌ مجهزتر این خودرو دارای پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با توانایی تولید قدرت 375 اسب‌بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر است. البته برای طرفداران پیشرانه‌های دیزلی نیز یک نمونه 2.2 لیتری توربو دیزل با بیشینه قدرت تولیدی 207 اسب‌بخار در دسترس است.

 

به گفته جنسیس به دلیل استفاده از آلومینیوم در ساختار شاسی و بدنه، نسل جدید G80 حدود 110 کیلوگرم نسبت به نمونه پیشین خود سبک‌تر شده است. نا گفته نماند که این خودرو دارای مرکز ثقلی پایین‌تر از قبل است که همین امر موجب فرمانپذیری بهتر آن خواهد شد. از طرفی عرض بیش‌تر بدنه نسبت به گذشته فضای بیش‌تری در کابین برای سرنشینان به ارمغان آورده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه