شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید فورد برانکو پس از 24 سال توقف تولید معرفی شد
اتومبیل فارسی - فورد برانکو 2021

 بازگشت یک مدل افسانه‌ای

فورد مدل افسانه‌ای و ماندگار برانکو را پس از 24 سال توقف تولید احیا کرد. برانکو جدید در نسخه‌های دو و چهار در و یک نسخه ارزان‌تر و کوچک‌تر با نام برانکو اسپرت توسعه داده شده است.
لازم به ذکر است که فورد برانکو در سال 1996 پس از یک دوره حضور 31 ساله در بازارهای جهانی، از چرخه تولید فورد خارج شد. این خودروساز هنگام اعلام خبر بازگشت برانکو در ماه جولای اعلام کرده بود که نسل جدید برانکو خودرویی است که سرسختی محصولات خانواده F و روح موستانگ را در خود دارد.

 

طراحی خارجی
فرم و شکل کلی فورد برانکو 2021 بسیار شبیه به مدل‌های کلاسیک این محصول بوده و حالت کلی جعبه‌ای شکل اتاق در آن حفظ شده است. این مساله در شاسی‌بلندهای نامی دیگری چون جیپ رانگلر و مرسدس بنز کلاس G نیز دیده می‌شود و چندان مساله عجیبی نیست. اما موارد مهم تری هم در خصوص طراحی این خودرو وجود دارد. به عنوان مثال درهای برانکو 2021 بدون قاب هستند و زیبایی آن ها زمانی مشخص می شود که سقف خودرو برداشته شود. علاوه بر این فورد از لولاهایی مخفی برای درها استفاده کرده تا طراحی مدرن‌تری را برای برانکو خلق کند.

فورد با الهام گیری از طراحی برانکو 1966، دو قطعه مشکی رنگ در طرف کاپوت نصب کرده است که ضمن بهبود دید راننده در زمان عبور از معابر تنگ، می‌تواند به عنوان محلی برای بستن طناب استفاده شود. جالب است بدانید که فورد آینه‌های جانبی برانکو جدید را روی بدنه نصب کرده تا در زمان باز بودن در نیز راننده دید کافی به محیط اطراف داشته باشد. نسخه دو در برانکو دارای سقف هارد تاپ سه تکه بوده و برای نسخه چهار در نیز امکان سفارش سقف هارد تاپ باز شونده چهار تکه وجود دارد.

 

فضای داخلی کابین
درون کابین این برانکو 2021 یک نمایشگر 12 اینچی لمسی مجهز به آخرین سیستم سرگرمی فورد موسوم به Sync 4 تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه کابین برانکو، پایه نگه‌‌دارنده‌ای است که می‌توان وسایلی چون تلفن همراه، دوربین یا GPS را به آن متصل کرد. همچنین یک کابل شارژ 12 ولت نیز برای شارژ وسایل نصب شده تعبیه شده است.
فورد برای روکش صندلی‌های برانکو 2021 از پارچه ضد آب استفاده کرده و علاوه بر آن در کف خودرو دریچه های بازشونده برای تخلیه آب درنظر گرفته است. بدین ترتیب در صورت رانندگی در هوای بارانی در حالت سقف و در باز و کثیف شدن کابین، می‌توان به راحتی فضای داخلی کابین را شست.

 

آلبوم تصاویر نسخه 2در:

 

 

مشخصات فنی
برانکو 2021 به یک پیشرانه 2.3 لیتری 4 سیلندر اکوبوست مجهز شده که قادر به تولید 270 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 420 نیوتن‌متر است و به صورت استاندارد همراه با جعبه‌دنده 7 سرعته دستی که دارای دنده کراول است عرضه می‌شود و امکان سفارش جعبه‌دنده 10 سرعته خودکار نیز برای این پیشرانه وجود دارد.
علاوه بر این، فورد یک پیشرانه 6 سیلندر 2.7 لیتری توئین توربو اکوبوست را نیز برای برانکو جدید در نظر گرفته که 310 اسب‌بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و تنها با جعبه‌دنده 10 سرعته خودکار عرضه می‌شود.
فورد دو سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک برای برانکو توسعه داده که هر دو دارای دنده‌های کمکی سنگین است. نمونه استاندارد این سیستم چهار چرخ محرک دارای شیفتر الکترونیکی و حالت‌های 2H، 4H و 4L است.

 

تجهیزات و قابلیت‌های خارج‌جاده‌ای
برانکو جدید علاوه بر تجهیز به قطعاتی مانند تایرهای آفرودی، قفل کننده‌ها، دنده کمکی سنگین، به بسته‌ای ویژه آفرود هم مجهز است.
این بسته دارای حالت‌های مختلفی است که می‌تواند عملکردی مشابه کروز کنترل برای پیمودن مسیرهای خارج‌ جاده‌ای داشته باشد. همچنین این سامانه به پیمایش راحت‌تر مسیرهای سنگی کمک می‌کند. علاوه بر این، این سیستم با توزیع هوشمندانه گشتاور باعث کاهش شعاع گردش خواهد شد. یک سیستم دوربین 360 درجه پیشرفته نیز برای این خودرو تعبیه شده که عملکردی مشابه چشم انسان دارد و به راننده کمک می کند اطراف خودرو را به خوبی ببیند. فورد قرار است بیش از 200 لوازم جانبی مختلف را نیز برای این خودرو عرضه کند.

 

فورد بیشینه ظرفیت یدک‌کشی برانکو جدید را 1600 کیلوگرم اعلام کرده است. بیشینه ظرفیت باربری نیز برای نسخه دو در 530 و برای نسخه چهار در 620 کیلوگرم اعلام شده است. روی سقف این خودرو هم بسته به حالت باز و بسته بودن می توان جسمی با وزن 50 تا 205 کیلوگرم را قرار داد.
برانکو در حالت استاندارد از سطح زمین 213 میلی متر فاصله دارد، اما با استفاده از تایرهای 35 اینچی، فاصله کف این خودرو از سطح زمین به 300 میلی‌متر افزایش پیدا می کند.

 

این شاسی‌بلند جدید فورد قرار است از بهار سال 2021 عرضه شود.

 

آلبوم تصاویر نسخه 4در:

نظر دهید


در همین زمینه