شبکه‌های اجتماعی

فیات تیپو کراس 2021 به طور رسمی معرفی شد
اتومبیل فارسی - فیات تیپو کراس 2021

حلقه گم شده خانواده تیپو

فیات به تازگی تغییراتی را در خانواده مدل تیپو ایجاد و نسخه کراس این محصول را برای سال 2021 معرفی کرده است. به عقیده فیات این نسخه به مانند حلقه گم شده‌ای در سبد محصولات این شرکت به شمار می‌رفت.

 

فیات تیپو کراس 2021 دارای یک جلوپنجره جدید است که نشان فیات FIAT با اندازه‌ای بزرگ روی آن نقش بسته است. در واقع فیات از لوگوی قرمز رنگ خود روی غربیلک فرمان استفاده کرده و در جلو پنجره از نشان جدید و متفاوتی بهره برده است. چراغ‌های جلو نیز مورد بازنگری قرار گرفته و فیات از چراغ‌های LED با پرتاب نور بالا استفاده کرده است. چراغ‌های عقب LED و رینگ‌های جدید 16 و 17 اینچی نیز از دیگر مشخصات ظاهری تیپو کراس به شمار می‌رود.

در داخل کابین فیات تیپو کراس از یک نمایشگر 7 اینچی جدید به جای نشانگرهای پشت فرمان و نمایشگر 10.25 اینچی لمسی برای سامانه سرگرمی و چند رسانه‌ای استفاده شده است. فیات همچنین تغییراتی را در غربیلک فرمان، اهرم تعویض دنده و برخی دیگر از ادوات داخل کابین ایجاد کرده است. اگرچه فیات تیپو کراس بر اساس نسخه هاچ‌بک 5 در تیپو ساخته شده اما مهندسان فیات اصلاحاتی را در سیستم تعلیق اعمال کرده‌اند که به واسطه آن ارتفاع تیپو کراس حدود 4 سانتی‌متر بیش‌تر از نسخه هاچ‌بک است.

 

در بخش فنی، فیات تیپو کراس به یک پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید  100 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه پیشرفتی قابل توجه نسبت به موتور 1.4 لیتری فعلی است که 94 اسب بخار قدرت و 127 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علی رغم افزایش عملکرد، فیات موتور یک لیتری جدید را دارای مصرف بنزین و آلایندگی بسیار کم‌تری دانسته است.

علاوه بر پیشرانه بنزینی فوق، یک نسخه دیزلی 1.6 لیتری نیز در دسترس است که اکنون توانایی تولید 128 اسب بخار قدرت را دار است. البته مشتریان امکان انتخاب یک موتور دیزلی 94 اسب بخاری را نیز دارند که بهینه‌تر و سازگارتر با محیط زیست است.

 

نظر دهید


در همین زمینه