شبکه‌های اجتماعی

سیتروئن آمی، اتومبیلی که راندنش گواهینامه نمی‌خواهد
automobile Farsi - 2021 citroen ami

راهکار جدید سیتروئن برای کلان‌شهر‌ها

سیتروئن این هفته از یک اتومبیل شهری دو نفره رونمایی کرد. سیتروئن آمی بر پایه کانسپتی طراحی شده که سال گذشته برای 100 سالگی این شرکت معرفی شده بود.
سیتروئن آمی یک وسیله نقلیه تمال الکتریکی کوچک و کم سرعت است که می‌توان آن را بدون گواهینامه رانندگی در خیابان‌های اروپا راند. کم‌ترین سن مجاز برای راندن سیتروئن آمی در فرانسه 14 سال و در دیگر کشورهای اروپایی 16 سال است.

 

سیتروئن در طول فعالیت صد ساله خود، همواره نوآوری را چاشنی محصولات خود کرده است. سیترون آمی 2020 نیز با خلاقیت‌های تازه در طراحی بدنه و البته شیوه عرضه همراه است. آمی نام خود را از یکی از محصولات دهه 60 میلادی این شرکت گرفته است، محصولی که بر پایه پلت‌فرم مشترک با ژیان طراحی شده بود و با وجود طراحی عجیبی که داشت، بیش از 1.8 میلیون دستگاه از آن فروخته شد. سیتروئن آمی جدید تقریبا به شکل قرینه طراحی شده است. درهای آن خلاف جهت یکدیگر باز می‌شود و البته برای تشخیص نمای جلو و عقب آن باید کمی دقت کنید. سیتروئن این خودرو را برای شهرهای بزرگ و سیستم‌های اشتراک خودرو مانند Free2Move گروه PSA و البته اجاره بلندمدت طراحی کرده است.

 

موتور 6 کیلوواتی و باتری 5.5 کیلووات‌ساعتی، صدای زیادی تولید نمی‌کند، اما سیتروئن آمی را به یک گزینه ایده‌آل برای استفاده روزانه در شهر، با پارک و راندن آسان تبدیل کرده است. بار هر بار شارژ کردن سیتروئن آمی می‌توان تا 70 کیلومتر پیمایش داشت. هر بار شارژ این سیتروئن آمی با سوکت‌های استاندارد 3 ساعت طول می‌کشد. بیشینه سرعت این اتومبیل 485 کیلویی نیز 45 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. طول، عرض و ارتفاع سیتروئن آمی به ترتیب 2.41، 1.39 و 1.52 متر است و امکان دور زدن در 7.2 متر را دارد.
بهای هر دستگاه سیتروئن آمی 6900 یورو یا 7500 دلار است. در صورت اجاره بلند مدت می‌توان با پرداخت 2644 یورو و پرداخت ماهانه 20 یورو، برای 48 ماه یکی از آن‌ها را اجاره کرد.

 

اشکال نسخه پایه سیتروئن آمی ممکن است استفاده از مواد ارزان و بی‌کیفیت باشد، اما این چیزی است که زمان تست و بررسی این خودروها مشخص می‌شود. نکته جالب دیگر در مورد سیتروئن آمی این است که شفارش آن 100 درصد به صورت آنلاین انجام می‌شود. در فرانسه از 30 مارس امکان ثبت سفارش برای این خودرو وجود دارد که تحویل آن در ماه ژوئن انجام می‌شود. پس از آن فروش در اسپانیا، پرتغال، بلژیک، ایتالیا و سپس در آلمان باز می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه