شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و M5 جدید در دو نسخه معرفی شد
اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و M5 کامپتیشن 2021

صفر تا صد در 3.3 ثانیه

ب‌ام‌و اندکی پس از معرفی نسخه فیس‌لیفت نسل هفتم سری 5، نسخه بهبود یافته M5 را برای سال 2021 آماده کرده است.

 

در به‌روزرسانی انجام شده، جلوپنجره و چراغ‌های جلو M5 بازطراحی شده و تغییراتی نیز در سیستم تعیلق، دیفیوزر و چراغ‌های عقب جدید با ظاهری سه بعدی اعمال شده است. از جمله تغییرات دیگر اعمال شده در 2021 M5، افزوده شدن پنج رنگ جدید از جمله Hatch Grey و Motegi Red Metallic و رینگ‌های 20 اینچی مشابه نمونه به کار رفته در M8 است.

در داخل کابین نیز صندلی‌های اسپرت و فرمان M، نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی و دو دکمه قرمز رنگ برای دسترسی آسان به تنظیمات حالت M را باید از جمله تغییرات اعمال شده دانست.

 

پیشرانه در نظر گفته شده برای M5 جدید، همان نسخه 4.4 لیتری V8 توئین‌توربو با توانایی تولید 600 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور است که با جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار همراه شده و قابلیت انتقال توان در حالت‌های تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل و دو دیفرانسیل اسپرت را دارا است. بر اساس اعلام رسمی ب‌ام‌‎و، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت نسخه جدید M5 حدود 3.2 ثانیه است. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند نسخه کامپتیشن M5 که دارای 617 اسب‌بخار قدرت است را سفارش دهند که شتاب صفر تا صد آن به 3.1 ثانیه کاهش می‌یابد. با وجود اختلاف قدرت، بیشینه سرعت هر دو مدل روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. با این حال، با سفارش پکیجی موسوم به M Driver، این محدودیت سرعت به 305 کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

 

سیستم تعلیق پیشرفته در نظر گرفته شده برای  M5 دارای کمک‌فنرها و سیستم کنترل تعلیق به‌رزورسانی شده است که موجب سواری راحت در هنگام رانندگی در بزرگراه با سرعت بالا خواهد شد. 

M5 جدید در ماه آگوست به بازار عرضه می‌شود. ب‌ام‌و برچسب قیمتی 120.900 یورویی برای M5 و 129.900 یورویی برای نسخه M5 کامپتیشن در نظر گرفته است.

نظر دهید