شبکه‌های اجتماعی

کراس‌اوور هفت سرنشین مرسدس بنز رونمایی شد

تنها پس از دو ماه از رونمایی نسخه کانسپت مرسدس بنز GLB

در دنیای خودرو پیش می‌آید که به اشتباه خودرو فیس‌لیفت شده یا بازطراحی شده را به اشتباه خودرو جدید بنامند، اما مرسدس بنز GLB کلاس یکی از این اتومبیل‌های کاملا جدید است که از نظر طراحی بسیاری از مشخصات خودروهای کلاس A را در خود دارد. این در حالی است که کلاس A در سگمنت خودروهای کوچک، هاچ‌بک و سدان است اما GLB در سگمنت خودروهای کراس‌اوور طراحی و ساخته شده است.

مرسدس بنز GLB اولین کراس‌اوور کامپکت هفت سرنشین مرسدس بنز به حساب می‌آید. ردیف سوم صندلی‌ها به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است که سرنشین‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند و عملا امکان استفاده دو نفر را فراهم می‌کند. از امکانات طراحی شده برای ردیف سوم صندلی‌های مرسدس بنز GLB می‌توان به نگهدارنده لیوان، محل اتصال USB و اتصال گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد. کیسه هوای کناری برای هر سه ردیف در نظر گرفته شده و از همه سرنشینان اتومبیل حمایت می‌کند؛ همچنین صندلی‌های این شاسی‌بلند مجهز به نگهدارنده صندلی کودک است. ممکن است در نسخه 7 سرنشین، هدف مرسدس بنز مشتریانی با بچه‌های زیاد بوده است، زیرا اطلاعات دقیقی از میزان فضای پا در صندلی‌های عقب در مرسدس بنز GLB منتشر نشده است.

نسخه پنج سرنشین مرسدس بنز GLB مخصوص بزرگسالان است و با برداشته شدن صندلی‌های ردیف سوم فضای بار این اتومبیل تا 1755 لیتر می‌رسد. همچنین صندلی‌های ردیف دوم این امکان را دارند تا 96 سانتی‌متر عقب کشیده شوند تا هم فضای بیشتری برای پا ایجاد شود و هم اگر لازم باشد وسایل در جلوی سرنشین قرار گیرد. در جلوی مرسدس بنز GLB همه چیز برای راننده و سرنشین کناری آن مانند کلاس A است.

نمایشگر 7 اینچی پشت فرمان و نمایشگر لمسی 7 اینچی سرگرمی برای مرسدس بنز GLB در نظر گرفته شده و نمایشگر لمسی امکان اتصال به تکنولوژی‌های روز از جمله اتصال به سیستم‌های عامل اندروید و اپل را دارد. شرکت سازنده از سیستم MBUX استفاده کرده که کنترل صدا را به صورت استاندارد برعهده داشته و به عنوان دستیار صوتی راننده فعالیت می‌کند که شامل ترمز خودکار نیز می‌شود. از امکاناتی که این سیستم دارد تشخیص باد کناری و دوربین دید عقب است. همچنین از امکانات اختیاری سیستم MBUX می‌توان به نمایش نقاط کور، مسیریاب، کمک راننده برای هنگام پارک اتومبیل و نمایشگر 10.25 اینچی اشاره کرد.

 

{gallery}gallery/2019/Mercedes-Benz-GLB-Class{/gallery}

 

اگرچه GLB-Class طراحی خارجی نسبتا سنتی‌تری دارد، اما جعبه‌ای بودن آن شبیه به نسخه‌های اولیه استتارشده نیست. در زیر این ظاهر و طراحی بیرونی، یک A-Class قرار دارد، اما فاصله بین محوری آن به اندازه 12.7 سانتی‌متر کشیده‌تر از GLA-Class است. نسخه پایه آن، از سیستم دیفرانسیل‌جلو بهره می‌برد، اما گمان می‌رود که اکثر خریداران این مدل، سیستم تمام‌چرخ محرک 4MATIC را انتخاب کنند. این سیستم البته در بسته Off-Road Engineering به صورت استاندارد ارئه می‌شود و نسبت به نسخه استاندارد، از یک حالت رانندگی بیشتر نیز بهره می‌برد. در غیر این صورت، 80 درصد از قدرت آن در حالت اکو، به جلو می‌رود و این تقسیم قدرت در حالت اسپرت، به 70 و 30 می‌رسد.

صحبت از پیشرانه مرسدس بنز GLB کسی را شگفت زده نمی‌کند. این اتومبیل از پیشرانه ساخته مرسدس بنز با مدل M260 و حجم 2 لیتر ازنوه توربوشارژ 4 سیلندر استفاده می‌کند که 221 اسب‌بخار قدرت داشته و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز اعلام کرده که سرعت GLB در 6.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و از جعبه دنده 8 سرعته DCT بهره می‌برد.

مرسدس بنز GLB در دو مدل مرسدس بنز GLB 250 و مرسدس بنز GLB 250 4MATIC تولید و عرضه خواهد شد. برای اطلاع از قیمت این اتومبیل تا زمان عرضه آن باید منتظر ماند، بر اساس اعلام مرسدس بنز،  GLB در پایان سال 2019 وارد بازار آمریکا خواهد شد.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه