شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و M8 با بیش از 600 اسب ‌بخار قدرت معرفی شد

در دو مدل کوپه و کانورتیبل و همراه با نسخه کامپتیشن پکیج

پس از انتشار تصاویر غیر رسمی و جاسوسی از ب‌ام‌و M8 در چند ماه اخیر، سرانجام این مدل در دو نسخه کوپه و کانورتیبل همراه با پکیج موسوم به Competition Package (کامپتیشن پکیج) معرفی شد.
اولین نسل از ب‌ام‌و سری8 در سال 1987 با کد اتاق E31 عرضه شد. عرضه این مدل تا سال 1999 نیز ادامه پیدا کرد و از آن پس ب‌ام‌و با این مدل افسانه‌ای خداحافظی کرد. توقف عرضه سری8 تا سال 2017 و تا پیش از نمایش تصاویری از کانسپت جدید این سری ادامه داشت و اخبار منتشر شده پیرامون سری8 جدید حاکی از تصمیم ب‌ام‌و برای عرضه نسخه M از سری 8 بود. و حال پس از معرفی نسل جدید سری8، اولین M8 تاریخ نیز متولد شده است.


پیشرانه‌ای که ب‌ام‌و برای M8 در نظر گرفته است همان نمونه 8 سیلندر V شکل توئین توربو با حجم 4.4 لیتر بوده که در M5 جدید نیز به کار رفته است و توانایی تولید 600 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. قدرت تولیدی این پیشرانه در مدل کامپتیشن پکیج به 617 اسب‌بخار خواهد رسید.
ب‌ام‌و M8 در دو نسخه کوپه و کانورتیبل معرفی شده است که نسخه کاپتیشن پکیج در مدل کانورتیبل نیز در دسترس خواهد بود.ویژگی قابل توجه دیگر در M8 این است که قدرت و توان تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استپ‌ترونیک به واسطه سامانه xDrive به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد که این امر علاوه برتاثیر چشم‌گیر در شتابگیری M8، پایداری و دینامیک بی‌نظیری را برای آن رقم خواهد زد.

 

تصاویر نسخه کامپتیشن پکیج کوپه


ب‌ام‌و اعلام کرده است که نسخه کوپه توانایی دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت را در مدت زمان 3.3 ثانیه دارا است که این زمان برای نسخه کانورتیبل به 3.4 ثانیه خواهد رسید. این در حالی است که با تجهیز هر دو مدل کوپه و کانورتیبل به کامپتیشن پکیج، کاهش 0.1 ثانیه‌ای در شتاب‌گیری را شاهد خواهیم بود.
همچنین بیشینه سرعت M8 توسط ب‌ام‌و روی250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است که با سفارش پکیج M Driver’s Package، این محدودیت سرعت به 305 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این اعداد و ارقام M8 را در دسته سریع‌ترین اتومبیل‌های GT جهان قرار می‌دهد. ناگفته نماند که شروع قیمت 133.000 دلاری این مدل در بازار آمریکا قابلیت‌های رقابتی این مدل را با سایر GT های موجود در این دسته نظیر آستون‌مارتین ونتیج افزایش خواهد داد.
ب‌ام‌و در M8 تنظیمات متنوعی را برای راننده در نظر گرفته است. به طوری که هر دو حالت رانندگی کامفورت (راحت) و اسپورت مهیا شده است. علاوه بر این، سامانهxDrive که توان تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند نیز امکان یک رانندگی اسپرت همراه با دریفت‌های هیجان‌انگیز را ممکن خواهد ساخت. این تنظیمات در جعبه‌دنده 8 سرعته این مدل نیز قابل اعمال است.
سیستم تعلیق اسپرت که در نسخه کامپتیشن پکیج سفت‌تر از نسخه معمولی رفتار خواهد کرد، سامانه فرمان و شاسی تطبیق‌پذیر، دیسک‌های ترمز 15.5 اینچی در چرخ‌های جلو همراه با 6 پیستون و امکان سفارش دیسک‌های 15.75 اینچی از جنس سرامیک کربن و همچنین دریچه‌های تنظیم شونده سیستم اگزوز که می‌تواند تجربه یک رانندگی هیجان‌انگیز همراه با صدای مهیب سیستم اگزوز را رقم بزند و تعبیه یک دکمه ویژه در کنسلو میانی که امکان تنظیم تمام قابلیت‌های عملکردی این اتومبیل را فراهم می‌کند، از جمله دیگر ویژگی‌های M8 است.
رونمایی عمومی این مدل در پایان ماه ژوئن در مراسمی موسوم به BMW’s #NextGen event در مونیخ انجام خواهد شد و عرضه رسمی این مدل به بازار نیز از ماه سپتامبر سال جاری آغاز می‌شود. قیمت نسخه کوپه از 133.000 دلار، نسخه کانورتیبل از 142.500 دلار و قیمت نسخه‌های مجهز به کامپتیشن پکیج به ترتیب 146.000 و 155.500 دلار اعلام شده است.

 

تصاویر نسخه کامپتیشن پکیج کانورتیبل

نظر دهید


در همین زمینه