شبکه‌های اجتماعی

آلپینا B7 مدل 2020 معرفی شد

به روزرسانی نسخه‌ای ویژه از ب‌ام‌و سری 7

 کلوپ اتومبیل‌هایی که بتوانند به سرعت 321 کیلومتر بر ساعت برسند، کلوپ خاصی محسوب می‌شود. از اتومبیل‌هایی که در حال حاضر تولید می‌شوند کمتر از 20 دستگاه عضو آن هستند و از این تعداد تنها 5 دستگاه از این اتومبیل‌ها سدان به شمار می‌روند. با معرفی آلپینا بی7 2020 تعداد آن‌ها به شش دستگاه می‌رسد. بر اساس اعلام آلپینا بیشینه سرعت B7 2020 به 330 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که به این ترتیب این اتومبیل عنوان سریع‌ترین سدان را از آن خود می‌کند.
آلپینا اعلام کرده است که B7 قبل از به‌روزرسانی برای مدل 2020 نیز می‌توانست به این سرعت دست‌یابد اما دست‌کم برای بازار آمریکا بیشینه سرعت آن به 309 کیلومتر بر ساعت محدود شده بود. حال سخن‌گوی ب‌ام‌و آمریکا گفته است که این اتومبیل به طور حتم می‌تواند به سرعت 330 کیلومتر برسد. گفتنی است که می‌توان از تایرهای چهار فصل برای این اتومبیل استفاده کرد، اما در این صورت سقف سرعت آن به 209 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.
آلپینا B7 مدل 2020 بر اساس نسل حاضر ب‌ام‌و سری 7 توسعه یافته است که این اتومبیل نیز خود برای سال 2020 با جلوپنجره دوقلوی عظیمی که جلب توجه می‌کند به‌روزرسانی شده است. نیروی مورد نیاز آلپینا B7 مدل 2020 مانند قبل از یک پیشرانه 4.4 لیتری تویین توربو V8 با قدرت 600 اسب بخار و 800  نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود، اگر چه این بار این پیشرانه از پروانه‌های بزرگ‌تر توربوشارژر و نرم‌افزاری جدید برخوردار شده است. آلپینا همچنین جعبه دنده هشت سرعته خودکار  و سامانه تمام‌چرخ محرک B7 را برای مدل 2020 مورد بازنگری و ارتقا قرار داده است.
برای دست‌یابی به سرعت‌های بالا لازم است که اتومبیل از نظر آیرودینامیکی عملکرد بهینه‌ای داشته باشد. به همین منظور آلپینا B7 به کمک‌فنرهای بادی مجهز شده است که می‌توانند در صورت انتخاب حالت رانندگی Sport+ ارتفاع اتومبیل را 1.5 سانتی‌متر کاهش داده تا نیروی درگ وارده بر آن کاهش یابد. این موضوع سبب شده تا شتاب‌ این آلپینا نیز بهبود یافته و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون با 0.1 ثانیه کاهش تنها به 3.5 ثانیه زمان نیاز دارد. اگر چه هنوز ب‌ام‌و M760i هنوز آخرین به‌روزرسانی خود را دریافت نکرده است اما با پیشرانه V12 خود برای چنین عملکردی نیاز به 3.6 ثانیه زمان دارد.
تغییرات دیگری که در مدل به روز رسانی شده B7 رقم خورده شامل پنل نمایشگر جدید و به‌کارگیری آخرین نسخه از سیستم اطلاعات و سرگرمی می‌شود.
چنین سرعت و سطحی از تجملات هرگز ارزان نخواهد بود. شروع قیمت این اتومبیل لوکس و قدرت‌مند از حدود 141 هزار دلار خواهد بود که فروش آن نیز در چهار ماهه پایانی سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه