شبکه‌های اجتماعی

اشکودا اسکالا 2019 رونمایی شد

قشنگ تر و بزرگ تر 

رپید را فراموش کنید، اشکودا اسکالا بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر است.
به طرز شگفت انگیزی خبری که فاش شد جالب بود. اولین خبر در مورد جایگزینی اشکودا رپید در ماه ژوئیه 2018 بود. پس از چند عکس جاسوسی، چند تیزر و مشخصات فنی اولیه اسکالا معرفی شد. اشکودا به جای رونمایی اسکالا در نمایشگاه ژنو 2019 که مرکز توجه است تصمیم گرفته است که نمایش اختصاصی در تل آویو برگزار کند تا بتواند این هاچ‌بک 5در را بهتر معرفی کند.
این اتومبیل 4362میلی‌متر طول، 1793 میلی‌متر عرض و 1471 میلی‌متر ارتفاع دارد. اشکودا اسکالا طولانی‌تر، بزرگ‌تر و بلندتر از اشکودا رپید است. فاصله دو محور این اتومبیل با 2649 میلی‌متر بیش‌تر از اشکودا رپید است. این اتومبیل جدید بر روی پلتفرم MQB A0 طراحیشده است.  نه تنها فضای کابین برای سرنشینان افزایش یافته، بلکه حجم بار نیز از 415 لیتر در حالتی که صندلی‌ها ایستاده است، به 467 لیتر افزایش یافته است. در صورت خواباندن صندلی‌ها نیز این فضا به 1410 لیتر می‌رسد که 30 لیتر بیشتر از اشکودا رپید اسپیس‌بک است.
از نظر اندازه و کاربرد، اشکودا اسکالا نسبت به مدل‌های مشابه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. در مقایسه فولکس واگن گلف، فورد فوکوس و سئات لئون که محبوبیت بسیار بالایی دارند، اشکودا اسکالا کار دشواری در پیش دارد.
اشکودا معتقد است اسکالا مسر را برای زبان طراحی جدید این شرکت که در سال‌های آینده به کار گرفته می‌شود، هموار خواهد کرد. این مدل جمع و جور قطعا چندین مورد مشترک با کانسپت ویژن RS دارد، اما اشکودا به صورت رسمی اعلام کرده معرفی اسکالا با نشان RS را در دستور کار ندارد.
پیشرانه و گیربکس این اشکودای بنزینی برای افرادی که فولکس‌واگن را می‌شناسند، آشناست. مدل‌های پایه اشکودا اسکالا از یک پیشرانه 3 سیلندر TSI با قدرت 95 اسب بخار و یک گیربکس دستی 5 سرعته بهره می‌برد و به دنبال آن یک نسخه بنزینی دیگر ارائه شده است با پیشرانه 115 اسب بخاری و گیربکس شش سرعته دستی و 7 سرعته آپشنال DSG مجهز شده است.
این اتومبیل در نسخه دیگر به پیشرانه TSI 1.5 با قدرت 150 اسب بخار با همان گیربکس 6 سرعته دستی و  7سرعته دو کلاچه مجهز شده است، درست مشابه پیشرانه دیزلی 1.6 لیتری با قدرت 115 اسب‌بخار. در پایان سال 2019 نیز این اتومبیل با پیشرانه CNG با قدرت 90 اسب‌بخار ارائه خواهد شد.
در مقایسه داخل اشکودا اسکالا با اشکودا رپید مانند تفاوت شب و روز است. به طور قابل ملاحظه‌ای، ترکیبی از مواد و تکنولوژی‌های جدید در اشکودا اسکالا به‌کار گرفته شده است. گروه‌های ابزارهایی که در اختیار است همگی به خوبی طراحی شده و سیستم سنجش اندازه‌ها در صفحه نمایشگر تمام دیجیتال 10.25 اینچی به نمایش درآمده است. اشکودا اسکالا به صفحه نمایش لمسی 9.2 اینچی نیز مجهز شده است که با سیستم جدید over-the-air بهینه شده که خودرو را همیشه آنلاین نگه می‌دارد.
سطح تکنولوژی به کار رفته در این اتومبیل بالاتر از اتومبیل‌های مشابه است و آپشن‌های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، مشتریان قادرند چراغ‌های LED و چراغ‌های عقب با سیگنال چرخشی پویا و سیستمی تحت عنوان اسپرت شاسی کنترل را سفارش دهند. این اتومبیل با فعال شدن سیستم اسپرت تا 15 میلی‌متر کاهش ارتفاع داده تا شکل اسپرت‌تری به خودرو بدهد.
اشکودا از نام اسکالا برای این مدل استفاده کرده که در لاتین به نام نردبان است که نشان از یک پیشرفته عمده نسبت به رپید است. همانطور که در مورد کودیاک GT برای بازار چین نام اشکودا جایگزین لوگو شده است برای اشکودا هم همین اتفاق افتاده تا اسکالا احساس اتومبیل رده بالاتری را بدهد.
بخش جذاب ماجرا این است که اشکودا چه گونه می‌خواهد در بازار  شلوغ خودروهای کامکت در اروپا، اسکالا را عرضه کند. فروش این خودرو در سه ماهه دوم سال 2019 در اروپا آغاز خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه