شبکه‌های اجتماعی

با فیس‌لیفت ماکان آشنا شوید

اهمیت به‌روزرسانی در صنعت خودرو

پورشه ماکان بدون شک موفق‌ترین محصول این خودروساز آلمانی در سال‌های اخیر است، به طوری که در سال گذشته به ازای فروش هر نسخه از سری 911، سه دستگاه ماکان به فروش رفته است. فروش این خودرو از زمان عرضه در سال 2014 تا کنون به بیش از 350,000 رسیده است. اکنون زمان یک به‌روزرسانی برای کوچک‌ترین شاسی‌بلند پورشه فرارسیده است تا این موفقیت در فروش را تا زمان عرضه نسل بعدی آن زنده نگه داشته و ادامه دهد.
تغییرات به وجود آمده در فیس‌لیفت این خودرو به گونه‌ای است که شاید با نگاه کردن به جلوی آن متوجه فیس‌لیفت بودنش نشویم، اما در عوض نمای عقب این خودرو تغییرات کاملا ملموسی را به خود دیده و از چراغ‌های متفاوت و جدیدی سود می‌برد. چراغ‌های عقب جدید ماکان شباهت زیادی به نمونه‌هایی که پیش‌تر در پانامرا و کاین جدید شاهد آن‌ها بودیم پیدا کرده و در واقع به زبان طراحی آن‌ها نزدیک شده است. به این ترتیب می‌توان حدس زد که پورشه 911 نیز در نسخه بعدی خود از نمای عقب چه شکل و شمایلی خواهد داشت. رینگ‌هایی که برای ماکان جدید در نظر گرفته شده است در دو اندازه 20 و 21 اینچ قابل انتخاب خواهد بود.
زمانی که وارد اتاق این خودرو می‌شوید اولین موضوعی که برای‌تان جلب توجه می‌کند، صفحه نمایش بزرگ‌تر آن در میانه کنسول خواهد بود. این صفحه‌ نمایش که مربوط به سامانه اطلاعات و سرگرمی خودرو است از اندازه 7 اینچ نسخه قبلی به 11 اینچ در نمونه فیس‌لیفت رسیده است.  همچنین پورشه آپشن‌های جدیدی را برای سرنشینان در نظر گرفته است که ‌می‌توان به سیستم فرامین صوتی هوشمند و اطلاعات ترافیکی برخط اشاره کرد. سرنشینان همچنین می‌توانند با اتصال تلفن هوشمند خود به خودرو از ماجراجویی‌های خود در مسیرهای آف‌رودی خاطراتی را به ثبت برسانند.
مهندسین پورشه برای بهبود کیفیت سواری تغییراتی را در شاسی این خودرو ایجاد کرده‌اند. ماکان از تایرهای جدیدی نیز در نسخه فیس‌لیفت سود خواهد برد. در مورد پیشرانه‌های این خودرو هنوز حرفی به میان نیامده است و نمی‌توان انتظار داشت پیشرانه‌های دیزلی در این نسل به ماکان بازگردند و این در حالی است که احتمالا در قالب نسل فعلی شاهد نسخه‌های هیبریدی خواهیم بود.
چین اولین بازاری خواهد بود که میزبان نسخه فیس‌لیفت پورشه ماکان می‌شود و کشورهای دیگر پس از آن به این خودرو خوش‌آمد خواهند گفت. 

نظر دهید


در همین زمینه