شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید ب‌ام‌و سری3 رونمایی شد

نمایشگاه پاریس 2018

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و رندرهای احتمالی، نسل جدید پرفروش‌ترین سری از محصولات ب‌ام‌و در نمایشگاه پاریس2018 معرفی و رونمایی شد. نسلی که در نگاه اول تغییراتی بنیادی و اساسی را پشت سر گذاشته است و ب‌ام‌و می‌خواهد با این نسل، ادامه دهنده موفقیت‌های سری 3 در دسته سدان‌های پریمیوم بازار باشد.

نسل جدید سری 3 که با کد G20 نشاخته می‌شود، نسبت به نسل قبلی 76 میلی‌متر طویل‌تر شده و فاصله بین محورهای آن 41 میلی‌متر بیش‌تر شده است. همچنین فاصله بین دو چرخ در محور جلو نیز 43 میلی‌متر افزایش را نشان می‌دهد که این رقم در محور عقب به 21 میلی‌متر رسیده است. بنابراین می‌توان گفت که با پلت‌فرمی کاملا جدید در نسل هفتم سری3 روبرو هستیم. همچنین وزن این نسل بر اساس مدل‌های مختلف تا 55 کیلوگرم سبک شده و حالا دارای ضریب درگ 0.26 است.
البته در لحظه برخورد اول با سری3 جدید، بزرگ‌تر شدن آن به چشم نمی‌آید و هنوز هم در حد و اندازه سری3 قابل تشخیص است. چراغ‌های LED جلو حالا بزرگ‌تر شده و طراحی بسیار خشن‌تر و جذاب‌تری دارند و به طور کامل به جلوپنجره کلیوی چسبیده‌اند. همچنین چراغ‌های عقب جدید که به نظر می‌رسد به سبک و روش تازه‌ای در طراحی چراغ‌های عقب برای ب‌ام تبدیل شده‌اند نیز از نمای عقب سری3 جدید، چهره‌ای غریب و تازه ساخته است.
در داخل کابین نیز ب‌ام‌و تغییر و تحول اساسی را ایجاد کرده و فضا را نسبت به نسل قبلی متحول کرده است. که البته بسیاری از ادوات جدید تعیبه شده در کابین مانند نمایشگر سیستم تهویه مطبوع و همچنین پنل تنظیمات آن، پنل اهرم تعویض دنده و کلیدهای کنار آن و iDrive و نشان‌گرهای پشت فرمان پیش از این در نسل جدید X5 نیز دیده شده‌اند. در نسل جدید سری3، ب‌ام‌و از یک نمایشگر 5.7 اینچی به عنوان نشان‌گرهای پشت فرمان و یک نمایشگر 8.8 اینچی در قسمت میانی داشبورد استفاده کرده است که به صورت آپشنال این دو نمایشگر می‌توانند به ترتیب با نمونه‌های 12.3 و 10.25 اینچی جایگزین شوند.
نکته قابل توجه در مورد عرضه این نسل این است که، در زمان شروع عرضه در مارس 2019 در آمریکای شمالی، تنها نسخه 330i برای مشتریان در دسترس خواهد بود. این نسخه به یک پیشرانه 2 لیتری توئین توربو مجهز شده است که توانایی تولید 255 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. جعبه‌دنده این مدل نیز 8 سرعته خودکار بوده و مشتریان می‌توانند پکیج چهارچرخ محرک را نیز برای این نسخه سفارش دهند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت نسخه 330i با محور محرک عقب، رقمی در حدود 5.6 ثانیه اعلام شده است. همچنین با سفارش پیکج M، امکاناتی نظیر اسپرت‌تر شدن سیستم تعلیق و یا سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر به این نسخه اضافه خواهند شد.
نسخه اسپرت‌تر M340i و M340i xDrive به پیشرانه 6سیلندر خطی 3 لیتری مجهز است که توانایی تولید 382 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این مدل در حدود 4.2 ثانیه تخمین شده شده است. نسخه 330e پلاگین هیبرید نیز از سال 2020 در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.
اما در بازار اروپا مشتریان امکان انتخاب 5 پیشرانه را خواهند داشت. در موتورهای بنزینی، مدل‌های 320i ( با پیشرانه 2 لیتری 181 اسب‌بخاری) و 330i و در موتورهای دیزلی، نسخه‌های 318d، 320d و نمونه 6سیلندر 330d قابل عرضه خواهند بود. در آغاز فروش در بازار اروپا تنها نسخه 320d با پیکج چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد.
ب‌ام‌و نسل جدید سری3 را با تجهیزات کمکی راننده پیشرفته‌ای همچون عملکرد جعبه‌دنده بر اساس اطلاعات دریافتی از سیستم نویگیشن و کروزکنترل تطبیق‌پذیر اشاره کرد. به عنوان مثال، سری3 جدید از سنگین کردن دنده‌ها در ترافیک برای استفاده از ترمز پیشرانه به منظور کاهش سرعت بهره می‌برد. علاوه بر این سامانه کمکی ترافیک نیز می‌تواند توقف و حرکت خودرو در ترافیک‌های سنگین تا سرعت 37 کیلومتر در ساعت را بر عهده بگیرد.
قیمت پایه نسخه 330i در حدود 40.000 دلار اعلام شده است.

نظر دهید


در همین زمینه