شبکه‌های اجتماعی

عضو تازه ارتش شاسی‌بلندها

آئودی Q3 معرفی شد

ظاهرا جهان به اندازه کافی شاسی‌بلند مرغوب ندارد و آخرین عضو این خانواده بزرگ و سودآور هم از سوی آئودی معرفی شده است. مدل کاملا جدید آئودی Q3 که چند روز پیش ویدیوی تیزر آن منتشر شده بود، اکنون معرفی شده و جایگزین مدل پیشین که از سال 2011 در بازار حضور دارد، خواهد شد.
آئودی Q3 جدید از پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کند و از این لحاظ، می‌توان آن را مشابه با تیگوآن دانست اما از لحاظ طراحی، این مدل شباهت‌های بسیاری به پرچم‌دار جدید آئودی یعنی Q8 دارد.
ابعاد Q3 افزایش یافته و اکنون طول آن به 4.48 متر می‌رسد که نسبت به مدل پیشین، 97 میلی‌متر بیش‌تر است. عرض خودرو نیز 25 میلی‌متر افزایش یافته اما ارتفاع کلی خودرو 5 میلی‌متر کم‌تر شده است و اما مهم‌ترین نکته مربوط به ابعاد خودرو، فاصله بین محوری آن است که با قرار گرفتن روی 2.68 متر، باعث افزایش فضای استراحت پای سرنشینان به اندازه 7 میلی‌متر شده است.
صندوق عقب خودرو نیز متحول شده تا Q3 از این لحاظ هم با آخرین استانداردهای جهانی سگمنت خود منطبق باشد. ظرفیت آن بین 530 تا 675 لیتر متغیر است چون می‌وان صندلی‌های خم‌شدنی آن را رو به جلو هم آورد و فضای حتی بیشتری هم ایجاد کرد.
آئودی Q3 که دومین مدل کوچک شاسی‌بلند این برند آلمانی محسوب می‌شود، فضای داخلی بسیار مجهز و جذابی هم دارد و می‌توان آن را ترکیب طراحی داخلی A1 اسپرت‌بک با Q8 دانست. تقریبا همه اجزا دیجیتالی هستند و صفحه‌های نمایشی مختلفی هم وجود دارند.
تجهیزات استاندارد خودرو در این بخش شامل یک صفحه 8.8 اینچی سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی می‌شود که با پرداخت هزینه‌ای بیشتر، امکان جایگزینی آن با یک صفحه 10 اینچی هم وجود دارد. هر دو صفحه از سیستم‌های اتصال هوشمند Apple CarPlay و Android Auto نیز بهره می‌برند.
داشبورد دیجیتال خودرو نیز از یک صفحه 10 اینچی استاندارد بهره می‌برد که این صفحه هم قابلیت ارتقا به صفحه 12.3 اینچی Visual Cockpit را دارد و همراه با آن، بسته مخصوص جهت‌یابی هم عرضه می‌شود. قرارگیری این عناصر در کنار یکدیگر، طراحی ساده‌ای دارند و راننده در محوریت آن‌ها قرار گرفته است. در بخش‌هایی از فضای داخلی خودرو نیز از چرم قهوه‌ای رنگ آلکانتارا استفاده شده است.
آئودی 4 بسته طراحی خارجی و 3 بسته طراحی داخلی برای Q3 عرضه کرده است که می‌توان آن‌ها را با هم ترکیب کرد. در حال حاضر، مجهزترین نسخه S Line نام دارد که از صندلی‌های اسپرت و تودوزی آلکانتارا بهره می‌برد.
بر خلاف آن چه که قبلا گفته شده بود، نسخه‌های پایه این مدل را همچنان می‌توان با جعبه‌دنده‌های 6 سرعت سفارش داد. آئودی Q3 در زمان عرضه 3 پیشرانه بنزینی TFSI و یک پیشرانه TDI خواهد داشت اگرچه انتظار می‌رود که در آینده پیشرانه‌های دیگری از جمله یک نسخه پلاگ‌این هیبریدی هم به آن اضافه شود.
کم‌قدرت‌ترین پیشرانه‌ها 35 TFSI و 35 TDI هستند که قدرت خروجی هر دوی آن‌ها 150 اسب‌ بخار است. نسخه بعدی 40 TFSI نام دارد که 190 اسب‌ بخار تولید می‌کند و بعد نسخه 45 TFSI موجود است که قدرت آن به 230 اسب بخار می‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه