شبکه‌های اجتماعی

نسخه جدید سانگ‌یانگ تیوولی 2020 وارد بازار ایران شد + مشخصات فنی
اتومبیل فارسی - سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت 2020

با ویژگی‌های فنی مشابه نسخه‌های 2018

 

 

به تازگی اخبار و تصاویری در فضای مجازی و سایت‌های خبری پیرامون ورود سانگ‌یانگ تیوولی 2020 به بازار کشور منتشر شده است. تیوولی‌های جدید همگی فیس لیفت ۲۰۲۰ هستند و در بحث ظاهری و برخی از اجزای کابین نسبت به نسخه‌های 2018 که آخرین نمونه‌های وارداتی به کشور بودند تفاوت‌هایی دارد.


جدیدترین نسخه سانگ‌یانگ تیوولی که با مدل ۱۳۹۹ در بازار ایران شناخته می‌شود در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره، سپرهای جلو و عقب، در عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو، در صندوق و کاپوت و فضای داخلی کابین نسبت به نسخه‌های 2018 موجود در بازار تفاوت‌هایی دارد. همانطور که در تصاویر دیده می‌شود، این تغییرات اگرچه بزرگ و بنیادی نیست، اما نسبت به آخرین نسخه وارداتی موجود در بازار چهره‌ای به روزتر و مدرن‌تر دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تغییرات نه چندان بزرگ اعمال شده در هندسه و گرافیک مه شکن‌ها و سپر جلو و همچنین فضای داخلی کابین تاثیر محسوسی در زیباتر و مدرن‌تر جلوه دادن چهره تیوولی جدید داشته است.
در کنار تغییرات ظاهری نام برده شده، نسخه فیس‌لیفت 2020 سانگ‌یانگ تیوولی در داخل کابین تغییرات محسوسی را از سر گذرانده است. از جمله تغییرات فضای داخلی کابین می‌توان به تغییر در طراحی کلی داشبورد، صفحه کیلومتر به روز شده، اهرم تعویض دنده جدید و تغییراتی در محل قرارگیری پنل سیستم تهویه و صفحه نمایش داخل کابین اشاره کرد. علاوه بر این، تنظیمات سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و تنظیم زاویه چراغ‌های جلو نیز در پنلی مجزا و جدید به قسمت چپ داشبورد منتقل شده‌اند.

 

در بخش قوای فنی و انتقال قدرت، نسخه جدید سانگ‌یانگ تیوولی تفاوتی با نمونه‌های وارداتی 2018 ندارد بنابراین تیوولی 1399 نیز به پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری با حجم دقیق 1597 سی‌سی مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 128 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و بیشینه 160 نیوتن‌متر گشتاور را در دور 4600 دارد. سانگ‌یانگ برای نسخه به روز شده نیز جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین را در نظر گرفته است که قدرت تولیدی پیشرانه را فقط به محور جلو منتقل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی اشاره کرد.

 

همانند ویژگی‌های فنی، در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز تغییرات قابل توجهی بین نسخه 2018 وارداتی و نسخه فیس‌لیفت سانگ‌یانگ تیوولی که تحت مدل 1399 در بازار کشور عرضه می‌شود مشاهده نمی‌شود. تیوولی جدید به 6 کیسه هوای ایمنی (باز شونده در 10 نقطه)، تنظیم دستی صندلی‌های جلو همراه با گرمکن 3 حالته، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، سامانه تهویه مطبوع دستی با تنظیم دیجیتالی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، نمایشگر ۸ اینچی لمسی جدید به همراه سیستم عامل اندروید و درگاه USB و بلوتوث، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، فرمان طرح D به همراه دکمه‌های کنترلی، نمایشگر زاویه فرمان، اتولایت، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، رینگ آلیاژی 18 اینچی جدید تنظیم برقی آینه‌های جانبی، قابلیت انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی (معمولی/ برفی/ اسپرت)، سیستم کنترل پایداری و جلوگیری از هرزگردی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و سانروف اشاره کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه