شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام وی ام ایکس55 پرو
یکی از اولین انتخاب‌ها برای خانواده‌ها

 

مدیران خودرو که در بین خودروسازان بخش خصوصی بزرگ ترین سبد محصول را دارد، همواره سعی کرده با احترام به نیاز بازار و مشتریان، محصولاتی مجهز امکانت روز را برای عرضه به تولید برساند. یکی از با سابقه ترین محصولات این شرکت MVM X55 است که به عنوان یک کراس اور کامپکت میان سایز طی سال‌های گذشته همواره یکی از اولین انتخاب‌ها برای خانواده‌ها به شمار رفته است.


طراحی این خودرو در آخرین به روز رسانی با پسوند PRO معرفی شد و به دلیل طراحی کاملا به روز و فناوری‌های نو پر فروش ترین خودرو در سگمنت خود لقب دارد. از نقطه نظر طراحی MVM X55 PRO یک خودروی خوش تراش است که با حجم پردازی‌های بدنه می‌توان گفت از سبک طراحی جیپ در مدل Renegade به ویژه در نمای کناری و ستون عقب و خودروسازان اروپایی در دو نمای جلو و عقب بهره می‌برد.


بخش فنی موتور ام وی ام ایکس 55 پرو 1.5 لیتر حجم دارد و به کمک توربوشارژر می‌تواند 156 اسب بخار نیرو تولید کند. همچنین گشتاور هم به عدد 230 نیوتن متر می‌رسد که با توجه به وزن حدود 1.4 تنی در حقیقت یک خودروی کراس اور میان سایز خانوادگی را معرفی میکند. خودرویی که راحتی سرنشینان در اولیت‌های بازطراحی آن نسبت به نسل قبل قرار داشته است و به همین دلیل سعی کرده بازار هدف خود را خانواده‌های کم جمعیت قرار دهد.


کالیبراسیون موتور و گیربکس CVT به گونه ای انجام شده که بتواند شتاب صفر تا صد حدود 10.3 ثانیه را به ثبت برساند. در برنامه ریزی موتور ام وی ام X55 پرو مهندسین سعی کرده اند، تاخیر توربوشارژ را کاهش داده تا خودرو شتاب لحظه ای بیشتری داشته باشد. از این رو بیشترین گشتاور در دور موتور 1750 دور بر دقیقه حاصل می‌شود که باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب لحظه ای خودرو شده است.


متخصصین برای گیربکس CVT نسل 2 در ام وی ام X55 پرو 9 سرعت یا دنده را تعریف کرده‌‌اند که باعث شده شتابگیری مثبت خودرو روندی یک نواخت داشته باشد و در زمان ترمزگیری نیز گیربکس با دنده معکوس‌های سریع و به توقف خودرو کمک می‌کند. به همین دلیل ام وی ام X55 PRO یکی از بهترین‌ها در بخش ایمنی ترمزگیری در کلاس خود است.


درون کابین X55 PRO همه آن چیزهایی که از یک خودروی به روز انتظار دارید را به شما ارائه می‌کند. از نظر طراحی تناسب خوبی با نمای بیرونی خودرو دارد. از فرم‌های گرد کمی در کابین استفاده شده است و بیشتر ادوات و قطعات دارای زاویه و گوشه هستند. درون کابین ام وی ام X55 پرو هم به مطابق با سبک روز طراحی در جهان به جای استفاده از کلید و دکمه‌های بسیار، این کنترلرها به نمایشگر 10.25 اینچی بالای داشبورد منتقل شده است و دکمه‌های ضروری تر نیز روی پنلی در زیر نمایشگر قرار دارند.


MVM به طور کلی سعی دارد در طراحی صندلی‌ها به بهترین شاخص‌های فیزیکی که منطبق بر اناتومی بدن انسان و ستون فقرات است دست پیدا کند تا ارگونومی لازم در این مسیر ایجاد شود. صندلی‌ها در خودرو MVM X55 PRO با استفاده از فیدبک‌های مشتریان نسبت به صندلی نسل قبلی این خودرو طراحی شده است. از این رو صندلی‌های مدل جدید راحت تر هستند و در مسیرهای طولانی و ترافیک هم نرمی مناسبی به سرنشینان ارائه می‌کنند و در در شتاب‌های جانبی بدن را به خوبی مهار خواهند کرد.


ضمنا بخش Leg Roon یا فضای پاها این صندلی‌ها که قابلیت تنظیم نیز دارد، با دو سطح متفاوت از ابر ساخته شده است تا در بخش مرکز سقف بدن بتواند نرمی بیشتری داشته باشد. از طرفی عرض این بخش نیز در مدل PRO گسترش یافته است و این باعث شده افراد با سایز بزرگ تر و وزن بیشتر هم از کیفیت انها راضی باشند.

 


سخن آخر

MVM X55 PRO در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی لیست بلندبالایی دارد که نسبت به بسیاری از رقیبان خود برتر است. همچنین طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از توسط سازنده، این خودرو توانسته نیاز مشتریان را در بخش امکانات رفاهی برطرف کند. این در حالی است که قیمت این خودرو حدود 1 میلیارد و 250 میلیون تومان است. به این معنی که این خودرو در کلاس خود با ارزش بالای خرید به حساب می‌آید. از طرفی شبکه گسترده خدمات پس از فر وش مدیران خودرو در سراسر کشور همراه با بازار دست دوم مناسب از جمله فاکتورهای مثبت این خودرو به حساب می‌آیند.

 

نظر دهید


در همین زمینه