شبکه‌های اجتماعی

 راه اندازی خط تولید انبوه ایکو تارا با حضور رسانه‌ها در آینده نزدیک + مروری بر مشخصات فنی خودرو تارا
اتومبیل فارسی - خط تولید ایکو تارا

افزایش تیراژ تولید ایکو تارا به 6 دستگاه در روز

 


بر اساس اطلاعات به دست آمده، گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد طی هفته‌های آینده از خط تولید انبوه ایکو تارا با برگزاری مراسمی و با حضور رسانه‌ها و برخی از مقامات کشوری رونمایی کند. پیش از این نیز مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌ که در حال حاضر روزانه دو دستگاه محصول تارا به تولید می‌رسد، از افزایش روزانه تولید به شش دستگاه خبر داده بود و به نظر می‌رسد با پایان یافتن تولید آزمایشی این محصول، خط تولید انبوه آماده رونمایی شده باشد.

 

لازم به ذکر است که ایران خودور تارا در دونسخه دستی و اتوماتیک عرضه خواهد شد. هر دو نسخه در فاز نخست به پیشرانه TU5 پلاس مجهز خواهند بود. این پیشرانه 1.6 لیتری توانایی تولید  115 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است. سامانه زمانبندی عملکرد سوپاپ‌ها، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و پمپ روغن با خروجی متغیر را باید از دیگر ویژگی‌های این پیشرانه دانست. 

 

      بخوانید >  آشنایی با مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی و ایمنی ایکو تارا اتوماتیک + تصاویر جدید

 

پیشرانه EC5 به نوبه خود نسخه پیشرفته‌تر پیشرانه TU5 است اما آنچه ایران خودرو آن را TU5 پلاس می‌خواند نسخه‌ ارتقا یافته TU5 توسط مهندسان ایران خودرو است که به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها نیز مجهز شده است. بنابراین ایکو تارا با پیشرانه TU5 پلاس با استاندارد آلایندگی یورو 5 که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد روی خط تولید رفته و همراه با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک و محور محرک جلو به فروش خواهد رسید.

 

به گفته مهندسان ایران خودرو این پیشرانه با بهینه‌سازی‌هایی که از سر گذرانده در نسخه دستی تارا مصرف سوختی در حدود 6.9 لیتر در صد کیلومتر سیکل ترکیبی را دارا است که این میزان نزدیک به 7 درصد کم‌تر از پیشرانه TU5 است.

 ایکو تارا با جرم خالص 1150 کیلوگرمی و قوای فنی ذکر شده توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 190 کیلومتر در ساعت را دارا بوده و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن نیز به طور رسمی 9.5 ثانیه عنوان شده است.

 

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، ایکو تارا دستی به سامانه ترمز ABS، EBD و BA، سیستم کنترل پایداری ESC، سامانه کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم تهویه مطبوع با پنل دیجیتال، سنسور فشار باد تایرها، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر ۷ اینچی لمسی و درگاه USB و بلوتوث، رینگ‌های 15 اینچی فولادی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، تنظیم دستی 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته سرنشین جلو، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و چراغ روشنایی مجهز شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر دهید