شبکه‌های اجتماعی

ریزش قیمت خودرو در بازار آغاز شده است + جدول قیمت‌های جدید
اتومبیل فارسی - ایکو دنا و سوزوکی گرند ویتارا

آغاز موج ثبت آگهی‌ فروش خودرو در فضای مجازی

ریزش بیش از سه هزار تومانی قیمت دلار در بازار امروز شرایط ویژه‌ای را در بازارهای موازی مانند خودرو ایجاد کرد. پیش تر سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران اعلام کرده بود در صورت ریزش قیمت دلار به محدوده ۲۰ هزار تومان و کمتر، قیمت هر دستگاه پراید حتی تا کمتر از صد میلیون تومان نیز کاهش خواهد داشت این بدان معناست که قیمت ها در بازار خودرو در حال نزدیک شدن به رقم واقعی خود است و حباب شکل گرفته در این بازار تحت تاثیر کاهش قیمت دلار تخلیه خواهد شد.

 

با توجه به نتایجی که تا به این لحظه از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا گزارش می شود، بسیاری از کارشناسان صنعت و بازار خودرو احتمال ریزش شدید قیمت خودروها را نیز بسیار قوی می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از اسب بخار، روز چهارشنبه که احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات داده می شد قیمت خودروها تا حدی افزایش پیدا کرد و برخی از فروشندگان از معامله خودروی خود منصرف شده بودند. اما با آغاز روز پنج شنبه و مخابره احتمال موفقیت «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شاهد بودیم که موج فروشندگان خودرو به سمت بازار آزاد آمد. اما با توجه به محدودیت فعالیت‌ها در روزهای آخر هفته، آنچنان معامله‌ای با قیمت‌های ریزشی در بازار آزاد ثبت نشد. حال با توجه به اینکه رسانه ها احتمال پیروزی بایدن را بیشتر از همیشه مخابره می‌کنند، شاهد هستیم که موج ثبت آگهی‌های فروش خودرو در فضای مجازی آغاز شده است.

آن طور که تحلیل فعالان بازار خودرو نشان می‌دهد، از امروز قیمت اکثر خودروها سقوط قابل توجهی را خواهد داشت و اکثر دلالان به جای خرید، به دنبال فروش خودروهایشان خواهند بود. در این مرحله است که اگر خریداران و مصرف کنندگان خودرو، از انجام معامله در بازار آزاد اجتناب کنند و خرید خود را به زمانی دیگر موکول نمایند، روند کاهشی قیمت ها ادامه خواهد داشت. البته برخی کارشناسان خودرو معتقد هستند که کاهش قیمت خودروها در بازار آزاد به ادامه دار بودن کاهش قیمت ارز و طلا بستگی خواهد داشت و فعلا اعلام قیمت جدید خودروها در کارخانه، جو را تا حدی افزایشی نگه داشته است. اما با این وجود، آنچه که از ظهر جمعه در آگهی‌های فروش خودرو قابل دیدن است، کاهش قیمت خودروها و عقب نشینی دلال‌ها و فروشندگان در قیمت گذاری خودرو است.

 

در حال حاضر قیمت جدید خودروهای تولید داخل پس از ریزش‌ ایجاد شده تا زمان تنظیم این گزارش به شرح زیر است:

 

سایپا ۱۱۱ / قیمت: ۱۲۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
سایپا 131 / قیمت: ۱۰۹٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
سایپا تیبا / قیمت: ۱۳۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
سایپا ساینا / قیمت: ۱۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
سایپا کوییک R / قیمت: ۱۶۹٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ / قیمت: ۲۱۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
پژو ۲۰۶ صندوق دار / قیمت: ۲۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰  تومان

پژو ۲۰۷i دستی با رینگ فولادی / قیمت: ۳۰۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷i اتوماتیک با رینگ آلیاژی / قیمت: ۴۷۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷i صندوق دار با رینگ آلیاژی / قیمت: ۴۶۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
پژو ۲۰۷i دستی با سقف پانوراما / قیمت: ۳۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

نظر دهید


در همین زمینه