شبکه‌های اجتماعی

شهر خودرو لودئو را با نام SKG T60 عرضه می‌کند
اتومبیل فارسی - SKG T60

آیا تجربه تلخ مشتریان ریگان کوپا تکرار خواهد شد؟

 

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار اتومبیل فارسی، شهر خودرو لودئو T60 را با نام و نشان اختصاصی خود به بازار عرضه خواهد کرد. تصاویری که برای اولین بار از سوی اتومبیل فارسی منتشر می‌شود نشان دهنده حضور دو محصول جدید در شوروم شهر خودرو در شهر مشهد است که هر دو مدل دارای نشان SKG که مخفف Shahr Khodro Group بوده و این مساله نشان دهنده حضور دو محصول جدید با نشان اختصاصی این گروه در بازار ایران است.

شهر خودرو در حالی این دو خودرو را در نمایشگاه مشهد خود در معرض نمایش گذاشته که هنوز تعداد زیادی از مشتری‌های این شرکت که در سال‌های 97 و 98 اقدام به خرید ریگان کوپا کرده بودند، خودروهای خود را دریافت نکرده‌اند.
یکی از دو محصولی که در شوروم مشهد شهر خودرو به نمایش گذاشته شده، همان کراس‌اووری است که پیش از این با نام لودئو T60 به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده بود. محصولی که احتمال دارد به عنوان جایگزینی برای کوپا به مشتری‌های سرگردان این شرکت تحویل داده شود.
با توجه به این که شهر خودرو در شراکت برابر با ریگان خودرو مالکیت شرکت سناباد خودرو توس را در اختیار دارد، احتمالا کراس‌اوور SKG T60 و پیکاپ T5 پلاس را در این کارخانه مونتاژ خواهد کرد. سناباد خودرو توس در سال‌های پایانی دهه 80 شمسی به مونتاژ چری A15 مشغول بود. پس از آن نیز یِما (Yema) خودروسازی بود که حوالی سال‌های 95 و 96 به عنوان شریک تازه توسط شرکت سناباد خودرو توس انتخاب شده بود.

 

      بخوانید >  همه چیز درباره لودئو T60، محصول تازه شهر خودرو


حالا با گذشت چند سال در غیاب خودروسازان مطرح، در حالی هم سناباد خودرو به شهر خودرو فروخته شده و هم یما به شرکتی به نام Levdeo واگذار شده، این همکاری در حال به ثمر نشستن است. هرچند بی‌سلیقگی در تغییر نام و استفاده از سرواژه‌های «گروه شهر خودرو» برای محصولی ناشناخته، چالش دیگری است که پیش روی این خودرو وجود دارد. این در شرایطی است که نام‌هایی مانند SWM، KMC، JMC و ... نیز با همین تکنیک نام‌گذاری به تازگی وارد بازار ایران شده‌اند و حتی در صورت اعتماد دوباره مشتری‌ها به شهر خودرو، این موضوع می‌تواند به عاملی برای سردرگمی آن‌ها تبدیل شود.

 

درباره یما
یما کار خود را در سال 2012 با کپی‌های بسیار ضعیف از سوبارو فارستر آغاز کرد و در سال 2015 که بالاترین میزان فروش خود از ابتدای فعالیت تا امروز را تجربه کرده، موفق به فروش حدود 40 هزار دستگاه خودرو در یک سال شده است. این رکورد فروش تا امروز تکرار نشده و میزان فروش یما در سال 2019 به 24000 دستگاه کاهش می‌یابد. این‌جا نقطه‌ای است که لودئو وارد ماجرا می‌شود. یک خودروساز نوپا که هر چند تاریخ تاسیس آن به سال 2008 برمی‌گردد، اما اولین آمار فروش آن مربوط به سال 2019 است. لودئو در ژانویه این سال یما را به ارزش 1.5 میلیارد یوآن می‌خرد و مالکیت آن را تصاحب می‌کند.

 

با SKG T60 آشنا شوید
SKG T60 یک کراس‌اوور جمع جور با طول 4360 میلی‌متر و عرض و ارتفاع 1830 و 1680 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن نیز به 2550 میلی‌متر می‌رسد. این خودرو که با نام یما BoJun (در چینی به معنی اسب سرزنده پیروز) نیز شناخته می‌شود مانند بیش‌تر خودروهای چینی به موتورهای 1.5 لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ مجهز شده و جعبه‌دنده‌های دستی و CVT برای آن قابل انتخاب است.مانند بیش‌تر کراس‌اوورهای چینی، توان تولیدی موتور SKG T60 نیز به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. هنوز معلوم نیست کدام موتور برای بازار ایران انتخاب شده است، اما تنها تصویر منتشر شده از نمای داخلی آن نشان می‌دهد که به جعبه دنده اتوماتیک مجهز است. این بدین معنا است که حضور این خودرو با موتور توربوشارژ که 156 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند قطعی است، اما در مورد عرضه نمونه تنفس طبیعی آن با 112 اسب‌بخار قدرت و جعبه دنده 5 سرعته دستی نمی‌توان اظهار نظر کرد.


شهر خودرو، خودروساز یا دردسرساز!
اما مهم‌تر از این که SKG T60 چه ویژگی‌هایی دارد و آیا مشتری‌های جدید را می‌تواند جذب خود کند یا خیر، تعیین تکلیف مشتری‌هایی است که در دو سال گذشته به این مجموعه اعتماد کرده و سرمایه خود را در اختیار این شرکت قرار داده‌اند. مشتری‌هایی که نه تنها پس از گذشت نزدیک به دو سال، تاریخ مشخصی برای دریافت خودروشان اعلام نمی‌شود، بلکه حتی در صورت انصراف نیز به پول خود نمی‌رسند و با چک برگشتی مواجه می‌شوند.
در این میان جای این سوال پیش می‌آید که آیا شهر خودرو قصد جایگزینی تعهدات معوق ریگان کوپای ثبت نام شده در سال 98 را با SKG T60 دارد؟
چه تضمینی برای مشتریان وجود دارد که با ثبت‌نام محصولات جدید این شرکت، به سرنوشت فعلی مشتریان کوپا دچار نشوند و بدقولی‌های این شرکت ادامه پیدا نکند؟
انتظار می‌رود مدیران شهر خودرو پیش از معرفی محصولات جدید خود، تکلیف مشتری‌های سرگردان خود را تعیین و اعتماد از دست رفته مشتری‌ها را به دست آورند.

 

تصاویر مربوط به حضور لودئو T60 با نشان SKG در شوروم شهر خودرو در مشهد:

{gallery}Other/2021/SKG T60{/gallery}

 

آلبوم تصاویر لودئو T60:

نظر دهید


در همین زمینه