شبکه‌های اجتماعی

سایپا اولین تصویر SP100 را منتشر کرد

پیش از رونمایی در نمایشگاه شیراز

سایپا قصد دارد امروز، چهارشنبه 27 تیرماه، نخستین محصول خود را که بر پایه مگاپلتفرم SP1 طراحی شده، در هفدهمین نمایشگاه اتومبیل شیراز رونمایی کند.
گروه خودروسازی سایپا چند سالی است که در راستای تنوع بخشی به محصولات خود و به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتری، هر سال یک محصول جدید را در مرکز تحقیقات خود توسعه می‌دهد و امروز محصولی که با کد SP100 شناخته می‌شود و از سال 1394 پروسه طراحی و توسعه آن آغاز شده است را رونمایی خواهد کرد.
بر اساس اعلام سایپا محصول جدید این شرکت با ظاهری به روز و امكانات بسیار مناسب، قابل رقابت با خودروهای روز دنیا است و توانایی كسب سه ستاره از استانداردهای یورو NCAP و گذراندن بالاترین استانداردهای ملی را دارد. سایپا تلاش کرده در این محصول زبان طراحی جدید خود را به نمایش بگذارد که در آن خط‌های اصلی بدنه با الگو قرار دادن خودروهای آلمانی و آمریکایی شکل گرفته است.
در سایپا SP100، امكاناتی مانند فرمان برقی، ترمز اضطراری و ABS، سیستم كنترل پایداری، سانروف، 6 كیسه هوا، ایمنی عابر پیاده، مانیتور نمایش اطلاعات خودرو، سنسور پارك و دوربین عقب، كروز كنترل، سیستم تهویه اتوماتیك و... پیش بینی شده است.
سایپا SP100 برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در كلاس C طراحی شده و امكاناتی كه برای این محصول در نظر گرفته شده به گونه‌ای است كه نیازمندی‌های این كلاس را پوشش می‌دهد. سایپا با عرضه این خودرو به صورت مستقیم با ایکو دناپلاس به رقابت خواهد پرداخت.
پیش از این نیز گفته می‌شد سایپا قصد دارد پیشرانه این خودرو را با کمک شرکت برلیانس طراحی کند و توسعه سه مدل پیشرانه 1.6 لیتری، 1.6 لیتری توربوشارژ و 1.3 لیتری توربوشارژ برای این خودرو در دستور کار قرار گرفته بود، با این حال تا پایان امروز باید منتظر ماند و دید سایپا چه پیشرانه‌ای برای این خودرو در نظر گرفته است.

نظر دهید


در همین زمینه