شبکه‌های اجتماعی

طراحی جدید داشبورد سایپا کوییک S + عکس
اتومبیل فارسی - داشبورد جدید سایپا کوییک S

برای نخستین بار در «اتومبیل فارسی» ببینید

تصاویر تازه‌ای که به دست اتومبیل فارسی رسیده‌ است، نشان می‌دهد سایپا تغییراتی را در نمای داخلی کوییک S ایجاد کرده است. این تغییرات هر چند جزئی به نظر می‌رسد، اما حال و هوای به نسبت تازه‌ای وارد کابین سایپا کوییک S کرده است.
با کنار گذاشتن خانواده پراید از چرخه تولید، سایپا تغییرات گوناگونی را در خانواده S200 و Q200 ایجاد کرد تا جای خالی پراید با تنوع بیش‌تری پر شود. تغییراتی که شاید جزئی باشند، اما باید آن‌ها را به فال نیک گرفت.
سایپا کوییک S، فیس لیفت تازه‌ای از کوییک است که به تازگی از سوی سایپا معرفی شده است. تغییرات در نمای بیرونی این خودرو تنها مربوط به نمای جلو است که با طراحی جدید سپر و جلوپنجره، چهره‌ای جسورتر به کوییک بخشیده و در طراحی آن از خطوط صورت یوزپلنگ الگوبرداری شده است. هر چند کلیات این تغییر را باید مثبت ارزیابی کرد، اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که پیش از این نیز خودروسازانی مانند میتسوبیشی و لادا از همین الگو برای هویت بخشی به محصولات خود استفاده کرده بودند.


با وجود این که سایپا در دو مرحله این خودرو را پیش‌فروش کرده، تا کنون تنها تصاویر 3D از سایپا کوییک S منتشر شده است. تصاویر مربوط به فضای داخلی این خودرو نیز از همین دست است. بر اساس این تصاویر، قسمت میانی داشبورد سایپا کوییک S با بیش‌ترین تغییر همراه شده و دیگر قسمت‌های آن تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. قطعه‌های تزیینی این بخش بزرگ تر و برجسته شده و تا دور اهرم دنده آمده است. دریچه‌های میانی کولر به شکل دایره‌ای تغییر کرده، سیستم صوتی حذف شده و جای خود را برای جانمایی بالاتر کلید‌های تنظیم تهویه مطبوع خالی کرده است. همچنین ورودی AUX، USB و فندک نیز پایین تر از تنطیمات تهویه مطبوع جانمایی شده است. مهم ترین تغییر این بخش نیز قابی است که برای نمایشگر طراحی شده و از آن فرم نه چندان دلچسب گذشته خارج شده و شمایلی قابل قبول و مدرن به خود گرفته است.

 

      بخوانید-> کوییک اس و کوییک جی چه تفاوت‌هایی دارند؟


به نظر می‌رسد با این تغییرها در کابین سایپا کوییک S، راننده و سرنشین جلو فضای پای راحت تری نسبت به گذشته داشته باشند، چرا که قسمت پایین داشبورد باریک تر از گذشته است. بر اساس تصویر‌هایی که در اختیار اتومبیل فارسی قرار گرفته، تزیینات در دو رنگ تیتانیومی و مشکی پیانویی برای این خودرو طراحی شده است. طراحی اهرم دنده، نشانگرها پشت فرمان و سایه بان آن نیز با تغییراتی همراه شده‌اند.
سایپا کوییک S مانند دیگر اعضای خانواده کوییک، با موتور 1.5 لیتری M15 با توان 87 اسب بخار و 128 نیوتن‌متر عرضه می شود و یک جعبه دنده 5 سرعت دستی نیرو آن را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. سایپا هفته گذشته اعلام کرد با استفاده از ECUهای 32 بیتی به جای نمونه‌های 16 بیتی میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی را در خانواده کوییک و ساینا بین 5 تا 10 درصد کاهش داده است. برای استفاده از این نوع ECU، دریچه گاز این خودروها نیز الکترونیکی شده است.

 

عکس‌های 3D سایپا کوییک S

نظر دهید


میم
بیاید برید گمشید مانیتور نداره که. تصویرهای الکی میزارید برای چهار تا بازدید بیشتر

در همین زمینه