شبکه‌های اجتماعی

تولید اولين خودروی هوشمندِ ایران در سایپا
اتومبیل فارسی - خودروی هوشمند سایپا

پژوهشگاه ارتباطات و مرکز تحقيقات سايپا تفاهم نامه امضا کردند

 

سایپا برای طراحی و توسعه اولین خودروی هوشمند ایران و سیستم‌های دستیار راننده با پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به توافق رسید و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین دو مجموعه به امضا رسید.

در راستای استفاده مناسب تر از توانمندی‌های داخلی، پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تفاهم نامه‌ای امضاء كردند كه در پی آن قرار است دو مجموعه یاد شده در تولید اولین خودروی هوشمند در ایران؛ طراحی و تولید حسگرها و رادار در چارچوب سیستم دستیار راننده خودرو و خودروران؛ توسعه قابلیت های خودروهای متصل و ارایه بسترهای رایانش ابری، طراحی و تولید نمونه قطعات با فناوری پیشرفته الكترونیكی مورد نیاز در خودرو و در نهایت بهره برداری از آزمایشگاه طرفین به منظور تكمیل فرآیند توسعه محصول همکاری داشته باشند.


مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا مجموعه ای تحقیقاتی-صنعتی و یكی از بزرگترین مراكز تحقیق و توسعه خودروسازی كشور است. این مجموعه توانمندی كافی و مناسب در حوزه طراحی و توسعه خودرو را دارد. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجموعه ای راهبردی و با زیرساخت‌های پیشرفته است كه در راستای خودكفایی توسعه دانش فنی ارتباطی و اطلاعاتی فعالیت می‌كند. 

 در پی این تفاهم نامه قرار است دو مجموعه یاد شده در تولید اولین خودروی هوشمند در ایران، طراحی و تولید حسگرها و رادار در چارچوب سیستم دستیار راننده خودرو و خودروران، توسعه قابلیت های خودروهای متصل و ارایه بسترهای رایانش ابری، طراحی و تولید نمونه قطعات با فناوری پیشرفته الكترونیكی مورد نیاز در خودرو و در نهایت بهره برداری از آزمایشگاه طرفین به منظور تكمیل فرآیند توسعه محصول همکاری داشته باشند.


وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همكاری بین پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و‌ نوآوری صنایع خودرو سایپا، تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا در سال‌های اخیر در عرصه صنعت خودرو پیشرفت‌های خوبی داشته و توانسته در حوزه فناوری اطلاعات و حرکت به سمت خودروهای جدید گام‌های خوبی بردارد؛ این روند توسعه‌ای را می‌توان به وضوح در مرکز تحقیقات این خودروساز دید.


وی ادامه داد: آنچه که در مرکز تحقیقات سایپا در حال اجراست بسیار ارزشمند است چرا که سایپا از این طریق توانسته در بخش‌های تکنولوژی و طراحی خودرو همگام با سایر خودروسازان جهانی پیش برود.
رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کم و بیش مردم از صنعت خودرو و فرآیندی که در این حوزه طی می‌شود، آگاه هستند اما باید بگویم آنچه که ما از نزدیک در گروه خودروسازی سایپا که حاصل تلاش‌های مدیران و مهندسان این شرکت است، دیدیم سبب افتخار هر ایرانی است.

 

khodro hoshmand


وی با بیان اینکه صنعت خودرو پیشران صنایع کشور است، گفت: تحقیق و توسعه با جدیت در گروه خودروسازی سایپا پیگیری می شود و امضای تفاهم نامه همكاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات سایپا در همین راستا است.
یزدانیان اظهار داشت: با استمرار وضعیت فعلی و نگاه به فرآیند توسعه ای به طور حتم صنعت خودرو به پیشرفت های قابل قبولی می رسد.


وی افزود: پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مجموعه‌های قوی و منحصر به فرد در خاورمیانه است لذا امیدواریم همکاری های تعریف شده بین طرفین با سرعت عملیاتی شود تا شاهد تولید خودروهای هیبرید، خودران و خودروهای متصل در گروه سایپا باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند باعث حضور قدرتمند صنعت خودرو در بازارهای جهانی شود بهره گیری از ارتباط و فناوری اطلاعات و نسل‌های جدید است، امیدوارم با برنامه‌های تعریف شده، دریچه جدیدی از همکاری‌ها آغاز شود.

 

نظر دهید