شبکه‌های اجتماعی

میزان افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا برای 3 ماهه سوم سال 99 مشخص شد
اتومبیل فارسی - ایکو دنا پلاس

رئیس شورای رقابت اعلام کرد

رئیس شورای رقابت اعلام کرد که مجوز افزایش قیمت خودروهای تولید داخل به خودروسازان داده شده و آن‌ها می‌توانند تا در سه ماهه سوم سال 99 قیمت‌های جدید را معیار فروش و صدور فاکتور قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از تسنیم، مطابق با نرخ تورمی بخشی که بانک مرکزی اعلام نموده خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی قیمت محصولات خود در ۳ ماهه سوم سال 1399 شدند.

لازم به ذکر است که مطابق با دستور العمل جدید قیمت گذاری خودرو در سال جاری مصوب شورای رقابت،  هر سه ماه یکبار قیمت انواع محصولات داخلی متناسب با نرخ تورم بخشی که از بانک مرکزی اعلام می‌شود تغییر خواهد کرد. بر همین اساس در ۳ ماهه سوم امسال هم خودروسازان با ارائه هزینه‌های تولید درخواست افزایش قیمت‌ها را به وزارت صنعت ارائه نمودند و متولی بخش صنعت هم ایدرو را مسئول نظارت بر صنعت خودرو معرفی و در نهایت این بخش با برگزاری جلساتی با حضور خودروسازان و شورای رقابت تجدید نظرها را بر تغییرات قیمتی خودرو در ۳ ماهه سوم امسال تصویب نمود.

 

در این توافقات خودروساز مطابق با نرخ تورمی بخشی که بانک مرکزی اعلام نموده مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی در قیمت ها است. البته نحوه اجرایی شدن این موضوع با خودروسازان است چراکه می توانند در برخی از محصولات این افزایش قیمت را اجرایی نکرده  یا به صورت چند مرحله اجرایی کنند.

نظر دهید