شبکه‌های اجتماعی

ریزش قیمت برخی از خودروهای تولید داخل در بازار به زیر قیمت کارخانه (دی ماه99)
اتومبیل فارسی - پژو 206 و سایپا تیبا 2

بازار خودرو در حال ورود به خواب عمیق زمستانی

 

 

این روزها قیمت‌ها در بازار خودرو بسیار شکننده است و روند ریزش قیمت‌ها ادامه دارد. اما نکته جالب توجه، پیشی گرفتن نرخ کارخانه‌ای بسیاری از محصولات از قیمت بازار آزاد است.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از ایران جیب، به نظر می‌رسد همانند سال‌های قبل و همزمان با شروع فصل سرد، بازار خودرو در حال وارد شدن به قسمت عمیق خواب زمستانی خود است و انتظار ریزش قیمت‌ها از سوی مشتریان سبب شده تا این بازار دچار رکودی عمیق شود. در این بازار راکد اما اتفاقات جالب توجهی هم رخ می‌دهد که شاید در سایر بازارها رخ دادن آن جزو موارد نادر باشد.

اگر نگاهی به قیمت خودروهای تولید داخل در بازار داشته باشیم متوجه این موضوع خواهیم شد که قیمت بسیاری از آن‌ها یا با نرخ کارخانه برابر شده‌اند یا با قیمتی کم‌تر از قیمت کارخانه به فروش می‌رسد.

در حال حاضر در بازار تهران جک S5 اتوماتیک 620 میلیون، وانت کارا تک کابین 193 میلیون، وانت کارا دو کابین 205 میلیون، سایپا کوییک R حدود 139 میلیون، سایپا کوییک 132 میلیون، ایکو دنا پلاس اتوماتیک 395 میلیون، پژو 207i دستی با سقف پانوراما 295 میلیون، پژو پارس سال 190 میلیون، ایکو دنا 240 میلیون و پژو 206 تیپ 2 حدود 176 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه