شبکه‌های اجتماعی

قیمت پژو 206 به 290 میلیون تومان رسید / افزایش قیمت‌ها تا کی ادامه دارد؟
اتومبیل فارسی - بازار خودرو

کاهش چشمگیر تعداد فروشندگان در بازار خودرو

 

بازار خودرو که طی چند هفته گذشته کمی رنگ آرامش به خود دیده بود حالا چند روزی است که افزایش قیمت خیره کننده‌ای را تجربه می‌کند به طوری که قیمت‌ها به شدت در نوسان هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از خبرآنلاین، با ورود به مهر ماه قیمت‌ها در بازار خودرو بار با سرعتی چشم‌گیر دوباره صعودی شده است. در حال حاضر قیمت سایپا ۱۱۱ تنها از ابتدای مهرماه تاکنون ۲۳ میلیون تومان افزایش یافته است و این خودرو که در اواخر شهریور ماه ۱۱۲ میلیون تومان قیمت داشت در حال حاضر به قیمت ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است. نمایشگاه‌داران می‌گویند قیمت اعلامی در این محدوده است اما کسی دست به خرید نمی‌زند و این قیمت برای پراید تثبیت نشده است.

کارشناسان بازار خودرو بر این باورند که کاهش چشمگیر تعداد فروشندگان در بازار خودرو به گرانی ها در این بازار دامن زده است و فروشندگان با توجه به افزایش نرخ ارز به دنبال فروش خودرو خود با قیمت بالاتر هستند و همین امر قیمت ها در این بازار را روز به روز بالا می‌برد به گونه‌ای که پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ که در مرز ۹۰۰ میلیون تومان معامله می‌شده، به قیمت یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین مزدا ۳ نیو که در اواخر شهریور ماه در مرز ۱ میلیارد تومان قرار داشت امروز به قیمت یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان رسیده و خودرو هایما اس7 حدود 850 میلیون تومان قیمت دارد.

 

این افزایش قیمت‌ها فقط به خودروهای مونتاژی محدود نمی‌شود بلکه قیمت پژو پارس ساده نیز طی چند روز اخیر به ۲۳۸ میلیون تومان رسیده است. در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز به ترتیب ۲۲۸ و ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارند که نسبت به دو روز گذشته پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۲۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نزدیک به ۴۲ میلیون تومان گران شده است.

 

همچنین قیمت سایر خودروهای تولید داخل در بازار آزاد به شرح زیر است:

سایپا ساینا / قیمت: ۱۴۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
سایپا ساینا آپشنال / قیمت: ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان
سایپا کوییک دستی / قیمت: ۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه