شبکه‌های اجتماعی

قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار / دو سناریوی جدید برای آینده بازار خودرو
اتومبیل فارسی - قیمت خودرو در بازار

طرح دو سناریو برای آینده بازار خودرو توسط تحلیلگران

 

با توجه به ادامه نوسانات نرخ ارز، تحلیلگران بازار خودرو دو سناریو برای آینده این بازار مطرح می‌کنند. به باور عده‌ای از آن‌ها درصورت افت نرخ دلار می‌توان به کاهش مجدد قیمت خودرو امیدوار بود اما به اعتقاد برخی دیگر از کارشناسان، ریزش بیشتر قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست چراکه بازار دچار رکود عمیق‌تری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اتومبيل فارسی به نقل از دنیای اقتصاد، بازار خودرو که دو هفته پیش با کاهش چشمگیر قیمت‌ها همراه شده بود و انتظار می‌رفت این وضعیت ادامه‌دار باشد، با تغییر جهت بازار ارز و رشد نرخ دلار روند نزولی بازار خودرو هم متوقف شد و از هفته گذشته مجددا قیمت‌ها افزایش یافت.

در این راستا دو سناریو برای آینده این بازار مطرح شده؛ برخی کارشناسان معتقدند که در صورت کاهش مجدد نرخ ارز قیمت خودرو نیز نزولی خواهد شد چراکه همچنان حباب قیمت خودرو از بین نرفته، در مقابل عده‌ای دیگر بر این باورند که بازار خودرو دیگر کشش کاهش قیمت را ندارد و هفته گذشته به کف ریزش رسیده است، بر این اساس ادامه کاهش قیمت خودرو منجر به بروز رکود جدی در این بازار خواهد شد.

 

اما سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در همین راستا اظهار کرده که در صورت افت نرخ ارز، قیمت خودرو باز هم ارزان خواهد شد؛ به گفته این فعال بازار، خودرو همچنان با قیمت‌های فعلی مشتری ندارد و مردم کماکان منتظر ریزش قیمت‌ها هستند.

نگاهی به وضعیت تازه بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به آخرین روز معاملات هفته پیش تغییر چندانی نداشته است؛ بر اساس آگهی‌های سایت‌های فروش اینترنتی قیمت سایپا ۱۱۱ حدود ۱۲۴ میلیون، پراید۱۳۱ حدود ۱۰۵میلیون و پراید۱۳۲ تقریبا ۱۰۹میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت تیبا معمولی در بازار امروز به ۱۳۳ میلیون، تیبا ۲ حدود ۱۴۴ میلیون، ساینا ۱۴۰ میلیون، کوییک دستی ۱۴۳میلیون و کوییک‌ R حدود ۱۵۵ میلیون تومان است.

 

در خانواده محصولات پژو نیز، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در آگهی‌های فروش اینترنتی به حدود ۲۰۴ میلیون، پژو۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۷۸ میلیون و مدل صندوقدار این خودرو به ۲۷۲ میلیون تومان رسید. همچنین قیمت اعلام شده برای پژو 207i دستی هم در بازار امروز تقریبا ۳۸۰ میلیون و اتوماتیک این خودرو ۴۵۲ میلیون تومان است. همچنین دارندگان پژو 405 GLX بنزینی قیمت این خودرو را ۱۹۵ میلیون و پژو پارس ساده را ۲۱۲ میلیون تومان اعلام کردند. بر همین اساس قیمت روز ایکو سمند LX به ۱۹۱ میلیون، ایکو سورن به ۲۳۶ میلیون، ایکو رانا LX به حدود ۲۱۴ میلیون، ایکو دنا به ۲۹۲ میلیون، ایکو دنا پلاس به ۳۲۸ میلیون و ایکو دنا پلاس توربو دستی به ۴۲۰ میلیون تومان رسید.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه