شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کرمان موتور JS6 PHEV
پایان زود هنگام

از ورود مدل KMC K7 به خط تولید کرمان‌موتور نزدیک به ۲ سال می‌گذرد. کراس‌اووری که نسخه مونتاژی سیهو (سهول) X7 محسوب می‌شد. اکنون طبق اخبار منتشرشده، کرمان‌موتور قصد توقف تولید این محصول و جایگزین کردن آن با مدلی دیگر را دارد. این مدل نیز از برند سیهو (سهول) و با نام کامل Sehol QX انتخاب شده و قرار است پس از مونتاژ،‌ با نام KMC JS6 در بازار داخل عرضه شود.

سیهو (سهول) QX یا همان KMC JS6 یک کراس‌اوور کوچک و اولین مدل جدید برند سیهو است. این خودرو در خارج از چین،‌ با نام JAC JS6 فروخته می‌شود. فروش این مدل پس از رونمایی در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ آغاز شد و طراحی آن توسط مرکز طراحی JAC در تورین ایتالیا انجام شده است. البته عناصر طراحی چینی همچنان در آن حضور پررنگی دارند. پلتفرم انتخاب‌شده برای این محصول نیز سازه جدید ماژولار گروه JAC است و هر دو نسخه بنزینی و پلاگ‌این هایبریدی آن عرضه شده است و شرکت کرمان موتور ابتدا نسخه بنزینی و سپس نسخه هایبریدی را در بازار ایران عرضه خواهد کرد.

با طول و عرض برابر با ۴۶۰۵ و ۱۸۹۰ میلی‌متر، KMC JS6 یک کراس‌اوور نسبتا جادار محسوب می‌شود. ارتفاع آن ۱۷۰۰ میلی‌متر اعلام شده و فاصله بین‌محوری خودرو نیز به ۲۷۲۰ میلی‌متر می‌رسد. تنها گزینه‌ای که برای پیشرانه بنزینی این محصول در دسترس است، یک ۱.۵ لیتری توربو با توانایی پاشش مستقیم و قدرت خروجی ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر است. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. حداکثر سرعت آن هم ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است و برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۳ ثانیه نیاز دارد.

از تجهیزات ایمنی خودرو می‌توان به سامانه نظارت و تشخیص نقاط کور، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت در سربالایی و شش کیسه هوا اشاره کرد. البته ارزان‌ترین نسخه عرضه‌شده در چین از سیستم‌های دیگری مثل سیستم مانیتور فشار تایر، ترمز ABS، توزیع نیروی ترمز، کمک‌رسان ترمز، ترمزدستی اتوماتیک، کروز کنترل و ورود بدون کلید هم بهره می‌برد.

در فضای داخلی KMC JS6 از تودوزی چرم مصنوعی استفاده شده و صندلی راننده نیز مجهز به حافظه مخصوص است. یک پانورامای برقی هم در سقف آن دیده می‌شود. تهویه هوای مطبوع (دو کاناله)، چراغ‌های LED، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، دسته‌دنده الکتریکی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، شارژ بدون سیم گوشی‌های همراه، اتو هولد و سیستم اتصال Apple CarPlay و Android Auto نیز از سایر تجهیزات رفاهی خودرو محسوب می‌شوند.

 

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کرد که تاریخ دقیق عرضه این محصول و قیمت‌گذاری آن نیز هنوز مشخص نشده است. 

نظر دهید


در همین زمینه