شبکه‌های اجتماعی

همه چیز درباره جک X7 کراس‌اوور جدید کرمان موتور
اتومبیل فارسی - جک X7

محصول جدید کرمان موتور لو رفت

به تازگی عکس‌هایی از کراس‌اوور جدید جک در ایران منتشر شده است. تصویری که توسط یکی از مخاطب‌های «اتومبیل فارسی » به دست ما رسیده نشان می‌دهد جک X7 که کم‌تر از شش ماه از رونمایی آن در چین می‌گذرد، قرار است به جای جک S7 در کرمان‌موتور تولید شود و احتمالا در نیمه دوم سال جاری باید منتظر عرضه آن به بازار باشیم.

جک X7 نخستین کراس‌اوور از سومین نسل سواری‌های جک موتور چین است که از زبان طراحی جدید این شرکت پیروی می‌کند. جک موتور چین در سری جدید محصولات خود تغییراتی را در شیوه نام‌گذاری اعمال کرده است. در کدگذاری جدید محصولات، حرف X به جای S برای کراس‌اوورهای این شرکت استفاده می‌شود. برای نمونه، جک S7 پس از تغییراتی که در فیس‌لیفت خود تجربه کرده، با نام جک X7 شناخته می‌شود، با این حال بسیاری از رسانه‌های داخلی و صفحه‌های اینستاگرامی همچنان از نام S7 برای جک X7 استفاده می‌کنند.

 

مشخصات فنی جک X7
جک X7 که احتمالا در بازار ایران با نام KMC K7 عرضه می‌شود، به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی ( کد HFC4GC1.6E) با توان 174 اسب‌بخار و گشتاور 251 نیوتن‌متر مجهز شده است. نیروی این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعت DCT به محور جلو منتقل می‌شود. جک X7 با این ترکیب پیشرانه و وزن 1715 کیلوگرمی به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن در سیکل‌های شهری، ترکیبی و جاده به ترتیب با 10.1، 8.6 و 7 لیتر اعلام شده است.
از دیگر ویژگی‌های فنی جک X7 می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون برای جلو و چند اتصالی مستقل برای عقب اشاره کرد. جک X7 به واسطه جوینت ونچری که جک با فولکس‌واگن دارد، نه تنها در کارخانه این جوینت‌ونچر تولید می‌شود، بلکه شاسی آن نیز توسط کارشناسان جک فولکس واگن تقویت شده و سیستم تعلیق آن نیز کاملا با معیارهای فولکس‌واگن تطابق دارد.

 


جک همچنین برای بزرگ‌ترین کراس‌اوور خود از ترمزهای دیسکی خنک شونده در هر چهار چرخ استفاده کرده است. سیستم‌های کمک راننده جک X7 نیز شامل سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی، کنترل لغزش، برنامه الکترونیکی پایداری (ESP)، شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی و ترمز پارک الکترونیکی می‌شود.
جک X7‌ از نظر اندازه در ردیف خودروهایی مانند هیوندای سانتافه قرار می‌گیرد و می‌توان جدی‌ترین رقیب آن در بازار ایران را ام‌وی‌ام تیگو 8 دانست. این خودرو با اندازه 4776×1900×1760 میلی‌متری در طول، عرض و ارتفاع و فاصله بین دو محور 2750 میلی‌متری فضای بزرگی را در اختیار سرنشین‌ها قرار می‌دهد. جک S7، نسخه قبل از فیس‌لیفت جک X7 به دو صورت پنج و هفت سرنشین عرضه می‌شد، با این حال تاکنون نسخه هفت سرنشین برای جک X7 عرضه نشده و به واسطه پنج سرنشین بودن، این خودرو فضای بار بزرگ 960 لیتری که با خواباندن ردیف دوم به 1358 لیتر می‌رسد را پیش روی شما قرار می‌دهد. نکته قابل توجه در مورد جک X7 فاصله 204 میلی‌متری آن از سطح زمین است.

 

تجهیزات رفاهی جک X7
از مهم‌ترین امکانات جک X7 ‌می‌توان به دوربین 360 درجه و سانروف پانورامیک برقی اشاره کرد. این خودرو در مجهز‌ترین نمونه با ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط نیز همراه شده است. علاوه بر امکانات مرسوم مانند پوشش چرمی صندلی‌ها، کنترل‌های سیستو صوتی روی فرمان، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید و ...، جک X7 دارای یک نمایشگر تبلتی 12.3 اینچی که به سیستم هوشمند J-link مجهز است چراغ‌های LED روشنایی روز، در شب هنگام گردش در پیچ، برای روشن کردن مسیر فعال می‌شوند. با استفاده از تکنولوژی «ایگل آی» نیز چراغ‌های نورپایین و نوربالا با یکدیگر ادغام شده و از یک منبع نور استفاده می‌کنند.

 


طراحی جک X7

جک در سال 2005 پروسه ورود به بازاهای جهانی را آغاز کرد. این شرکت برای رسیدن به ذائقه طراحی جهانی سه مرکز طراحی را در شهرهای هفی چین، تورین ایتالیا و توکیو ژاپن ایجاد کرد. مرکز طراحی جک که در ایتالیا واقع است، طراحان مشهوری را از خودروسازان گوناگون گرد هم آمده‌اند که بیش‌تر آن‌ها در شرکت‌های خودروسازی ایتالیایی مانند آلفارومئو، مازراتی و لانچیا فعالیت داشته‌اند. دنیل گالیونه، طراح ارشد نمای بیرونی آلفارومئو، جیانکارلو کانسیلیو طراح ارشد نمای داخلی مازراتی و لانچیا و مائوریتزیو پولی ، مهندس ارشد شرکت طراحی جیوجیارو اعضای اصلی این تیم را تشکیل می‌دهند. جک J7 نخستین دست‌ پرورده این تیم طراحی است و کراس‌اوور جک X7 نیز محصول دیگری است که توسط این تیم طراحی شده است.

 

جک X7 در بازار ایران
جک X7 در شرایطی برای حضور در بازار ایران آماده می‌شود که کرمان موتور نزدیک به دو سال از عرضه نسخه قدیمی تر آن یعنی جک S7 خبر داده بود و نمونه‌هایی از آن نیز در حال آزمایش دیده شده بود. در صورتی که کرمان‌ موتور موفق شود این خودرو را به بازار ایران برساند، راه سختی برای موفقیت در پیش ندارد، چرا که هم محصولات جک در ایران شناخته شده هستند و هم بازار خودروی ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور خودروهای جدید است.جک X7 در بازار چین بین 90.000 تا 120.000 یوآن (13100 تا 17500 دلار) قیمت دارد. با این حال با توجه به بی ثبات بودن بازار خودرو، نمی‌توان پیش‌بینی کرد این خودرو با چه قیمتی به بازار ایران خواهد رسید. جک T8 نیز دیگر محصولی است که کرمان موتور این روزها در پی تلاش برای عرضه آن در بازار ایران است.

نظر دهید