شبکه‌های اجتماعی

راهکار ایران‌خودرو برای برون رفت از زیان
اتومبیل فارسی - لوگو ایران خودرو

17 عرضه اولیه «خودرو» در لیست انتظار

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: «این شرکت برای خروج از زیان علاوه بر عرضه اولیه زیرمجموعه‌هایش، مزایده املاک مازاد را در دستور کار دارد.»
فرشاد مقیمی، با بیان این مطلب درباره برنامه‌های ایران خودرو برای عرضه اولیه‌ها اظهار داشت: «در سال جاری 17 شرکت در بورس عرضه اولیه می‌شود که ارزش آن‌ها بیش از هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. مدیران ایران خودرو البته در راستای سیاست افزایش بهره‌وری و چابک سازی، اقدام به واگذاری سهام زیرمجموعه‌ها کردند.»


به گفته مدیرعامل ایران خودرو یک کرسی هیات مدیره بانک پارسیان را واگذار کردیم و در برنامه‌های بعدی هم قصد داریم در قالب واگذاری بلوکی، بقیه کرسی های هیات مدیره را واگذاری و از مالکیت سهم خارج شویم. مقیمی تاکید دارد با منابع حاصله نیز «خودرو» قصد دارد بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کند. گروه ایران خودرو در سه ماه ابتدایی امسال بخشی از دارائی‌های غیر مولد را به فروش رسانده؛ به طوری که در سه ماه ابتدای سال نزدیک به هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌هایی که در اختیار مجموعه بود، در بورس واگذار شده است. همچنین 170 ملک که سال‌های زیادی در اختیار ایران خودرو بوده و در قالب اموال مازاد و راکد استفاده‌ای برای مجموعه نداشت، واگذار شد.

 

 

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص برنامه آینده این مجموعه برای فروش اموال مازاد گفت: «ظرف ماه‌های آینده 2 هزار میلیارد تومان از اموال و املاک مازاد خود را از طریق مزایده به فروش می‌رسانیم.»

مقیمی در خصوص برنامه عملیاتی ایران خودرو پس از خروج از ماده 141 گفت: «برنامه مجموعه شامل کاهش قیمت خرید و بحث مدیریت کاهش هزینه‌های مالی است. نکته دیگر از دید مدیرعامل کاهش هزینه‌های لجستیکی است.»

به گفته وی، ایران خودرو سالانه 8 هزارمیلیارد تومان هزینه لجستیک دارد که البته برای کاهش آن نیز برنامه دارد. به گفته مدیرعامل ایران خودرو، چنانچه همه این هزینه‎ها را کنار هم بگذاریم، این کاهش روی قیمت تمام شده خودرو و در مجموع روی بهره روی مجموعه تاثیرگذار است.

 

مقیمی در پایان گفت: «مدیریت فعلی ایران خودرو همچنین تصمیم گرفته تعداد اعضای هیات مدیره شرکت‌ها را به حداقل برساند؛ به طوری که اعضای غیرموظف که که نیازی به آن‌ها نبود مرخصی گرفته‌اند تا بدین صورت ساختار عمودی شرکت‌ها کوتاه و چالاک‌تر شود.»

 

منبع: دنیای بورس

نظر دهید


در همین زمینه