شبکه‌های اجتماعی

ماجرای دپوی محصولات ایران خودرو در زمین‌های شهر بابل چیست؟
اتومبیل فارسی - دپوی محصولات ایران خودرو در در بابل

ایران خودرو تکذیب کرد!

یک ماه پیش تصاویری از دپوی خودروهای صفر کیلومتر تولید شده توسط ایران خودرو در زمین‌های اطراف کارخانه این خودروساز در بابل منتشر شد. حال با گذشت بیش از یک ماه، همچنان بر تعداد این خودروها افزوده می‌شود و از شب گذشته حواشی زیادی پیرامون دپوی خودرو توسط ایران خودرو برای فروش با قیمتی بالاتر مطرح شده است. 
به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، تصاویر جدید از زمین‌های اطراف این کارخانه نشان می‌دهد فقط تعداد اندکی از خودرو‌ها از این پارکینگ خارج شده است و خودرو‌هایی که دارای نقص فنی هستند نيز در اين پارکينگ نگهداری شوند. برخی کارشناسان بر این عقید‌ه‌اند که ایران خودرو منتظر است تا پس از افزایش قیمت‌های سه ماهه این خودرو‌ها را با قیمت بالاتر ترخیص کند. 

 

لازم به ذکر است که تا کنون تصاویر بسیاری از پارکینگ‌های ایران خودرو مملو از خودروهای صفر کیلومتر منتشر و از آن به عنوان احتکار خودرو نام برده شده که توسط مدیران این گروه خودروسازی تگذیب شده است. در این رابطه سید امید حسینی نژاد مدیر عامل سایت ایران خودرو مازندران (خزر)  گفت: «ازابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۳ هزارو ۹۳۰ دستگاه پژو پارس در سایت ایران خودرومازندران تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصدافزایش نشان می‌دهد.»
مدیر عامل سایت ایران خودرو مازندران (خزر) افزود: «روزانه ۱۴۰ دستگاه خودرو در این سایت تولیدمی شود و این آمار بیانگراقدامات انجام شده در راستای بهبود روند تامین است. در سال جاری قرار است ۳۵ هزاردستگاه پژو پارس با پیشرانه TU5 و پارس سال در این سایت تولید شود.»

حسینی نژاد بارد شائبه احتکار در این سایت تولیدی خاطر نشان کرد: «دو هزار دستگاه خودرو دارای کسری قطعه‌های تک در این سایت وجود دارد که با تامین قطعات این خودرو‌ها تکمیل و تحویل مشتریان می‌شود. این در حالی است در همین بازده زمانی سال گذشته حدود ۶ هزار خودرو ناقص در کف کارخانه وجود داشت.»

وی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است، خاطر نشان کرد: «اگر محدودیت‌های ترافیکی در استان که در زمان مسافرخیز نباشد شاهد افزایش بارگیری خودرو‌های آماده خواهیم بود.»

مدیر عامل ایران خودرو مازندران تاکید کرد: «تا آماده شدن پلاک و مدارک خودرو توسط پلیس راهور ناجا و از زمان تجاری سازی تا بارگیری یک بازده زمانی ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز است. این در حالی است که اگر خودروی ناقص هم وجود نداشته باشد تعدادی از خودرو در پارکینگ‌ها موجود هستند.»

 

نظر دهید


در همین زمینه