شبکه‌های اجتماعی

مشخصات فنی نهایی سورن پلاس از سوی ایران‌خودرو اعلام شد
اتومبیل فارسی - ایکو سورن پلاس

تناقض در اینفوگرافیک منتشر شده توسط ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در دهه فجر سال 1398 در مراسمی با حضور اصحاب رسانه، وزیر صمت و وزیر دفاع از سه محصول جدید خود رونمایی کرد. محصولات رونمایی شده در این رویداد شامل رانا سال، سورن سال و دنا پلاس توربو اتوماتیک بودند. حال ایران خودرو مشخصات فنی و سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی سورن پلاس (سورن سال) را به طور رسمی اعلام کرده است.

 

نکته حائز اهمیت این است که اینفوگرافیک منتشر شده از سوی ایران‌خودرو به جای ابهام زدایی از مشخصات فنی نهایی سورن پلاس، دارای تناقضاتی است که بیش‌تر مشتری را سردرگم خواهد داد. در این اینفوگرافیک پیشرانه‌ قابل عرضه برای سورن پلاس EF7 TC اعلام شده است که این به معنای تجهیز سورن پلاس به نسخه توربوشارژ پیشرانه EF7

خواهد بود اما در بخش قدرت تولیدی پیشرانه، مقدار 115 اسب‌بخار درج شده است. این در حالی است که می‌دانیم پیشرانه EF7 TC توانایی تولید 150 اسب‌بخار را دارا بوده و توان 115 اسب‌بخاری عنوان شده در این اینفوگرافیک مربوط به نسخه فاقد توربوشارژر از پیشرانه EF7 است. بنابراین مشخص نیست که ایران خودرو در نهایت کدام پیشرانه را برای سورن پلاس در نظر گرفته است.

 

البته در این اینفوگرافیک مشکلات دیگری نیز به چشم می‌خورد. به عنوان مثال حجم پیشرانه 1.7 سی‌سی اعلام شده که نشان دهنده این است که این اینفوگرافیک پس از طراحی مورد بازنگری دقیقی قرار نگرفته تا خطاهای آن اصلاح شوند. 

 

با استناد به مشخصات مندرج در این اینفوگرافیک، سورن پلاس به تجهیزات رفاهی و ایمنی چون ترمزهای دیسکی جلو و عقب همراه ABS و EBA، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی، سنسور دنده عقب، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، آینه‌های کناری برقی، کلیدهای روی فرمان، طرح جدید روکش صندلی، شیشه‌های دودی عقب، سیستم صوتی به همراه بلوتوث و درگاه USB، صندلی راننده 6 حالته برقی و 2 حالته دستی (مجموعا 8 حالته)، صندلی سرنشین جلو 4 حالته برقی و 2 حالته درستی (مجموعا 6 حالته)، چراغ‌های LED جلو، چراغ‎‌های روشنایی در روز و شیشه بالابرهای برقی به همراه پاور ویندو و آنتی ترپ مجهز شده است. 

همچنین ایران خودرو برای سورن سال جرم خالص 1257 کیلوگرمی، مصرف سوخت ترکیبی 7.49 لیتری در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 5 اعلام کرده است.  

AutomobileFa IKCO Soren Plus Specs

نظر دهید


در همین زمینه