شبکه‌های اجتماعی

واکنش ایران خودرو به تردد نسخه آزمایشی K132 در تهران با مشکلات مونتاژی و کیفی متعدد
اتومبیل فارسی - ایکو K132

ایران خودرو 3 دستگاه از نسخه نهایی K132 را در چند رنگ‌ تولید کرده است

 

به تازگی ویدیو و تصاویری از یک دستگاه ایکو K۱۳۲ در حال پشت سر گذاشتن تست‌ها و آزمایش‌های رانندگی در سطح شهر در فضای مجازی و رسانه‌های کشور منتشر شد که موج انتقادها را به همراه داشت. پیرو انتشار این تصاویر، ایران خودرو توضیحاتی را ارائه داده است.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از دنیای اقتصاد؛ حواشی ایجاد شده برای ایکو K132 به این دلیل بود که این سدان جدید در نسخه‌ای ناقص در خیابان‌های تهران دیده شده بود و حتی چراغ‌های اصلی خودرو هم روی آن نصب نبود. همین اتفاق باعث شد تا بسیاری از کاربران فضای مجازی، کارشناسان و رسانه‌ها نسبت به این اقدام ایران خودرو انتقادهایی را انجام دهند. در میان تمام این نقدها، بسیاری معتقد هستد که ایران خودرو باید K132 مورد بحث را با پوشش استتاری به خیابان‌ها می‌آورده تا ضعف‌ها و نواقص این خودرو دیده نشود.

البته این واقعیت را نباید فراموش کرد که در مراحل تست های فنی، نسخه‌های تولید آزمایشی خودروهای جدید وارد جاده‌ها می‌شوند و عموماً بسیاری از جزئیات ظاهری و تزئینات در این نمونه‌ها دیده نمی‌شود. البته که رسم است تا حضور خودروهای ناقص و تولید آزمایشی با پوشش استتاری باشد تا ضعف‌های مونتاژ اولیه و نبود برخی از اجزای خودرو، دید اشتباه و کلی را به جامعه ندهد.

 

    بخوانید > کاتالوگ رسمی و مشخصات فنی نهایی ایکو K132 منتشر شد    

    بخوانید > انتشار اولین ویدیو از ایکو K132 محصول جدید ایران خودرو با چهره‌ای جدید    

 

حال پس از این حواشی، پایگاه خبری اسب بخار پیگیری را از مدیران ارشد این خودروسازی در مورد K132 مورد بحث داشته است و دلایل حضور این خودرو را با ظاهر بحث برانگیز جویا شده است. نماینده گروه صنعتی ایران خودرو برای پیگیری رسانه‌ای انجام شده گفته است: «کاملاً واضح است که خودروی مورد بحث ناقص است و به هیچ وجه به نسخه نهایی شباهت ندارد. امروز برای قضاوت در مورد ایران خودرو K132 باید نسخه‌های نهایی و تجاری را مشاهده کرد. در حال حاضر ایران خودرو 3 دستگاه K132 را در نمونه نهایی با رنگ‌های مختلف تولید کرده و مبنای تحویل به مشتریان، این نمونه‌های تجاری سازی شده هستند.»

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه