شبکه‌های اجتماعی

ریزش بسیار سنگین قیمت خودروهای وارداتی در بازار  + فهرست جدید قیمت‌ها (4 دی ماه 99)
اتومبیل فارسی - خودروهای وارداتی

انتظار خریداران برای کاهش بیش‌تر قیمت‌ها

 

 

بررسی‌های بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد که طی دو ماه گذشته این خودروها حداقل 500 میلیون و حداکثر 3 میلیارد تومان ریزش قیمت داشته‌اند. همچون بازار خودروهای تولید داخل، مشتریان به انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها دست از خرید کشیده‌اند و ریزش بیشتر قیمت‌ها را انتظار می‌کشند.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از ایران جیب، به‌طور معمول قیمت‌ خودورهای وارداتی متأثر از قیمت خودروهای تولید داخل و تغییرات نرخ ارز تغییر می‌کند، بنابراین در ۱۰ روز گذشته که ثبات تقریبی نرخ ارز را شاهد بودیم به همان نسبت قیمت خودروهای وارداتی نیز بدون تغییر بزرگی ثابت مانده است.

بر اساس جدیدترین آمارها، هر دستگاه هیوندای سانتافه صفر کیلومتر مدل 2017 حدود 1.8 میلیارد تومان قیمت دارد. هر دستگاه لکسوس NX که مدتی قبل 3.5 میلیارد تومان قیمت داشت، امروز به 2.7 میلیارد تومان رسیده و ب‌ام‌و 530i مدل 2018 نیز این روزها 4.5 میلیارد تومان قیمت دارد.

 

علاوه بر این، هر دستگاه فولکس‌واگن پاسات پاسات صفر کیلومتر که تا چندی پیش ۳.۲ میلیارد تومان قیمت داشت، امروز در قیمت 2 میلیارد تومان نیز خریدار ندارد و فولکس‌واگن تیگوان هم مشابه پاسات با 2.2 میلیارد تومان قیمت بدون خریدار مانده است در حالی که تا چندی پیش این کراس‌اوور محبوب آلمانی ۳.۴ میلیارد تومان قیمت داشت.

برخی کارشناسان معتقدند اگر موضوع آزادسازی واردات خودرو تحقق یابد، حتی با دلار حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی نیز قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی به‌مراتب کمتر از قیمت‌های فعلی خواهد بود و همچنان نرخ‌ها حبابی است. به گفته آنان، اگر آن‌طور که برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند قیمت دلار طی ماه‌های آینده در ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان تثبیت شود، ریزش‌ها به مراتب شدیدتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که طی چند روز گذشته اخبار واصله حاکی از راه افتادن موجی از انصراف‌ها از پیش‌خرید خودروهای تولید داخل است، موضوعی که می‌تواند به کاهش یافتن هرچه بیشتر قیمت داخلی‌ها و سرایت آن به بازار خارجی‌ها منجر شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه