شبکه‌های اجتماعی

شاسی بلند بزرگ و آفرودی سایپا چه ویژگی‌هایی دارد؟ + گالری تصاویر و مشخصات فنی
اتومبیل فارسی - فودی لندفورت (زامیاد تیوان)

عرضه توسط زامیاد با قیمتی رقابتی

اواسط سال 1397 بود که یک شاسی‌بلند با پوشش استتاری در حال تست در خیابان‌های تهران دیده شد. در همان زمان بسیاری از منابع خبری اعلام کردند که خودروی استتار شده، فودی لندفورت بوده و قرار است با نام زامیاد تیوان توسط گروه خودروسازی سایپا روی خط تولید برده شده و به بازار عرضه شود. اگرچه پس از آن دیگر خبری از تولید و عرضه این محصول نشد، اما روز گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که این شرکت به زودی از شاسی‌بلند بزرگ و آفرودی خود رونمایی می‌کند و تصویر منتشر شده همراه این خبر نیز نشان دهنده این بود که پس از 2 سال، پروژه تولید فودی لندفورت این بار به ثمر نشسته است. البته تولید این محصول در شرایط فعلی دور از انتظار نبود زیرا پیش از این نیز تصاویری از فودی لاین F22 که یک پیکاپ بر اساس پلتفرم فودی لندفورت است در شرکت زامیاد منتشر شده و به نظر می‌رسید که زامیاد توانسته به توافقاتی برای تولید محصولات فودی دست یابد.

 

  بخوانید > فودی لاین F22، محصول جدید بازار ایران را بهتر بشناسید.  

 

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، این محصول جدید را نخستین شاسی‌بلند آفرودی با نشان و برند ایرانی دانست در حالی که مشخص است این محصول یک اتومبیل کاملا چینی بوده که قرار است به صورت ری‌برند شده و با نشان و نامی ایرانی عرضه شود. فودی لندفورت که به احتمال زیاد با نام زامیاد تیوان به بازار عرضه خواهد شد یک شاسی‌بلند با شاسی مستقل و دارای سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل است و بر همین اساس سایپا روی قابلیت‌های خارج جاده‌ای آن مانور داده و از لقب شاسی‌بلند آفرودی استفاده کرده است. در بخش قوای فنی نیز محتمل‌ترین گزینه برای عرضه در بازار ایران، پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژ است. البته فودی برای لنفدفورت پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی و یک نسخه دیزلی را نیز در نظر گرفته است.

تولید این محصول در شرایط فعلی دور از انتظار نبود زیرا پیش از این نیز تصاویری از فودی لاین F22 که یک پیکاپ بر اساس پلتفرم فودی لندفورت است در شرکت زامیاد منتشر شده و به نظر می‌رسید که زامیاد توانسته به توافقاتی برای تولید محصولات فودی دست یابد.

پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر  فودی لندفورت (زامیاد تیوان) همانند نمونه 2.4 لیتری، بر پایه پیشرانه‌های میتسوبیشی توسعه داده شده و توانایی تولید ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارا است. این پیشرانه همراه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. 

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، فودی لندفورت (زامیاد تیوان) به تجهیزاتی چون کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری، سامانه ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع کننده الکترونیکی نیروز ترمز EBD، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، سانروف، استارت دکمه‌ای، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر لمسی و درگاه USB و بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیم دوگانه، اتولایت (سنسور نور)، چراغ‌های روشنایی در روز، کروز کنترل و... مجهز است.

 

بر اساس اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، جزئیات ‌بیش‌تر از این محصول جدید در روزهای آینده و هم‌زمان با معرفی رسمی این محصول داخلی‌سازی شده اعلام خواهد شد و این محصول در سال 1400 وارد بازار کشور می‌شود. هنوز محدوده قیمت دقیقی برای فودی لندفورت (زامیاد تیوان) اعلام نشده است اما، با توجه به داخلی‌سازی بالا، باید انتظار قیمتی رقابتی را برای این محصول داشت. لازم به ذکر است که در حال حاضر فوتون ساوانا در بازار آزاد با قیمتی در حدود 500.000.000 تومان معامله می‌شود و در بازارهای جهانی، فودی لندفورت قیمتی ارزان‌تر فوتون ساوانا دارد.

 

نظر دهید