شبکه‌های اجتماعی

آن‌چه از فردا SX6 می‌دانیم
Automobile Farsi - Farda SX6

وب‌سایت و صفحه اینستاگرام اتومبیل‌سازی فردا کار خود را آغاز کرد

شب گذشته، صفحه رسمی خودروسازی فردا در شبکه اجتماعی اینستاگرام، محصول جدید این شرکت را به صورت رسمی معرفی کرد. فردا SX6، کراس‌اوور هفت سرنشینی است که قرار است با نشان خودروسازی فردا در بازار ایران عرضه شود.


فردا SX6 از کجا آمده؟
نخستین سوالی که ذهن هر بیننده‌ای را در مواجهه با فردا SX6 درگیر می‌کند، این است که مبنای این خودرو چیست. در حقیقت فردا SX6 همان دانگ‌فنگ SX6 است که برای بازار ایران نشان آن تغییر داده شده است. SX6 محصولی از شرکت دانگ‌فنگ لیوژو از شرکت‌های تابعه دانگ‌فنگ فنگ‌ژینگ است که برای اولین بار در سال 2016 معرفی شده و تولید آن تا سال 2018 با همین نام ادامه داشت. در این سه سال چیزی نزدیک به 78000 دستگاه از دانگ‌فنگ SX6 تولید و فروخته شد. در سال 2017 نیز یک فیس لیفت از این اتومبیل با نام دانگ‌فنگ X6 معرفی می‌شود. آن‌چه با نام فردا SX6 شب گذشته معرفی شد، در حقیقت همان نسخه فیس‌لیفت شده است که تولید آن همچنان در چین ادامه دارد.


مشخصات فنی فردا SX6
هنوز اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های فنی و تجهیزات فردا SX6 منتشر نشده است. در وب سایت اتومبیل سازی فردا حجم موتور این خودرو 1.5 لیتری توربو درج شده و قدرت آن 147 اسب‌بخار اعلام شده است، این در حالی است که منابع چینی یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با 147 اسب بخار قدرت و یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 150 اسب بخار را برای این خودرو معرفی کرده‌اند. موتورهای 1.5 لیتری فردا SX6 با کد 4A92T شناخته می‌شوند. این یعنی موتور این خودرو توسط میتسوبیشی طراحی شده و سرسیلندر آن آلومینیومی است. با این حال چیزی که روشن است، فردا SX6 با جعبه دنده CVT در ایران عرضه می‌شود و استاندارد آلایندگی یور5 را دریافت می‌کند.
وزن این خودرو 1550 کیلوگرم و بیشینه سرعت آن 165 کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت این خودرو 7.5 لیتر اعلام شده است.


اندازه و طراحی فردا SX6
نکته مورد اختلاف دیگر در مورد فردا SX6، سگمنت آن است. منابع چینی و اتومبیل سازی فردا آن را در دسته SUVها قرار داده‌اند، با این حال ارتفاع آن از سطح زمین، فرم ستون D و البته در پنجم بسیار بلند و سپر بسیار کوتاه عقب، آن را بیش‌تر به خودروهای MPV شبیه کرده است.
طول، عرض و ارتفاع فردا SX6 به ترتیب 466، 181 و 179 سانتی‌متر است. نکته عجیب در مورد این خودرو این است که طول و عرض تیپ‌هایی از آن که با موتور 2 لیتری عرضه می‌شود، به 472 و 182.5 سانتی‌متر می‌رسد. در چین دو نسخه 5 و 7 سرنشین برای این خودرو قابل انتخاب است، اما در ایران تنها به صورت 7 سرنشین عرضه خواهد شد.


امکانات فردا SX6
سانروف‌ برقی، کروز کنترل، سیستم چند رسانه‌ای به نمایشگر 8 اینچی لمسی، تهویه اتوماتیک مجزا برای سرنشینان جلو و عقب، سنسور پارک و دروبین دنده عقب، فرمان برقی، بلوتوث، تودوزی چرمی، دو کیسه هوا، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، کنترل فشار باد تایر، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری بخشی از امکاناتی هستند که در صفحه اینستاگرام اتومبیل‌سازی فردا برای امکانات این خودرو درج شده است.


زمان عرضه و قیمت فردا SX6
اتومبیل سازی فردا هنوز تاریخ دقیقی از زمان رونمایی و عرضه فردا SX6 منتشر نکرده است، با این حال می‌دانیم این خودرو در همین هفته‌های پایانی سال 1398 به صورت رسمی معرفی خواهد شد. قیمت فردا SX6 در بازار چین بین 13700 تا 15800 دلار است، با این حال برای اطلاع از قیمت دقیق آن در بازار ایران باید تا زمان رونمایی رسمی و پیش فروش این خودرو منتظر بمانیم.

نظر دهید