شبکه‌های اجتماعی

حذف بخشی از مشكلات قطعه‌سازان در همكاری با سايپا
اتومبیل فارسی - میل لنگ موتور خودرو

در جلسه مدیرعامل سایپا با  انجمن صنفی قطعه سازان مطرح شد

 

مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، نحوه اجرای بسته جهش تولید صنعت خودرو و قطعه سازی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مراحل پایانی می‌گذراند را بررسی کردند. در این جلسه قرار شد پيشنهادهای مطرح شده از سوی طرفين برای افزايش توليد خودرو و كاهش التهاب‌های بازار، در نشست‌های تخصصی ارزيابی شود.

در این نشست مشترک، سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به طراحی و تدوین بسته جهش تولید صنعت خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت كه مراحل پايانی خود را طی می‌كند، گفت: «گروه خودروسازی سايپا مكلف شده است كه در شش ماهه نخست اجرای طرح ياد شده 330 هزار دستگاه انواع خودرو توليد كند و در شش ماهه دوم اجرای طرح جهش تولید صنعت خودرو افزايش 10 درصدی توليد هدف گذاری شده است.»

 

وی ادامه داد: «قطعا هدف گذاری صورت گرفته برای افزايش توليد با همراهی و همکاری قطعه سازان کشور محقق خواهد شد، به همین منظور، در جلسات و نشست‌های تخصصی بايستی تمام چالش‌ها و خواسته‌های طرفين مطرح شود تا در زمان اجرای طرح جهش تولید صنعت خودرو آمادگی‌های لازم وجود داشته باشد.»

در اين جلسه، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو مشكلات و چالش‌های خود را با مديرعامل گروه خودروسازی سايپا در ميان گذاشتند و قرار شد در نشست‌های تخصصی تمام موارد مطرح شده و خواسته‌های قطعه سازان مورد بررسی دقيق قرار گيرد تا سطح همكاری طرفين با هدف افزايش توليد خودرو، تقويت شود.

يكي از موضوعاتی كه در نشست مشترک عنوان شد مبحث تامين نقدينگی و راه‌های تامين آن بود. اعضای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو پيشنهاد دادند در صورتی كه گروه خودروی سايپا می‌تواند، اصلاح قراردادها با سرعت انجام شود تا صورت‌های مالی قطعه سازان سودآور شود و با اعتباراتی كه صنعت قطعه‌سازی نزد بانک‌ها دارد، حجم نقدينگی افزايش پيدا كند.

در اين ميان طرفين توافق كردند كه سطح همكاری‌ها به گونه‌ای افزايش پيدا كند كه توليد هزار و 700 دستگاه خودرو به 2 هزار و 300 دستگاه خودرو برسد. موضوع ديگری كه در نشست مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو مطرح شد تامين مواد اوليه از سوی شركت‌های داخلی و استفاده از اعتبار خودروسازان بود.

 

 

نظر دهید