شبکه‌های اجتماعی

بهمن دیگنیتی (دانگ فنگ ix5)، اولین کراس کوپه چینی بازار ایران
Automobile Farsi - DongFeng Feengon ix5

محصول جدید بهمن موتور با نشان اختصاصی

 اوایل سال جاری بود که رسانه‌های مختلف اخباری را از آغاز همکاری میان شرکت بهمن موتور و شرکت خودروسازی دانگ‌فنگ چین که نشان و برندی آشنا برای مشتریان ایرانی است، برای عرضه محصولات جدید منتشر کردند. اگر چه این اخبار در همان زمان از سوی شرکت بهمن موتور تکذیب شد، اما پس از مدت کوتاهی با تردد محصول جدیدی از دانگ‌فنگ با پوشش استتاری و در حال تست‌های نهایی در خیابان‌های تهران و اظهار نظر مقامات بهمن موتور در جریان یک نشست خبری و همچنین مانور تبلیغاتی این شرکت در بیلبوردهای سطح شهر، مشخص شد که همکاری میان بهمن موتور و دانگ‌فنگ قطعی شده و حدس و گمان‌ها پیرامون عرضه دانگ‌فنگ ix5 درست بوده است.

 

AutomobileFa Bahman Dingnity Billboard

 

AutomobileFa Bahman Dignity First Spy Pic

 

همان طور که در تصویر بالا که طرح بیلبورد تبلیغاتی بهمن موتور برای محصول جدید خود است دیده می‌شود و همچنین بر اساس آخرین تصویری که سایت «چرخان» منتشر کرده، دانگ‌فنگ ix5 قرار است با نشان اختصاصی بهمن موتور و با نام دیگنیتی راهی بازار کشور شود.
دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) یک کراس‌اوور یا به عبارت بهتر یک کراس کوپه دیفرانسیل جلو است که در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های مختلفی از جمله 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.8 لیتری و 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده، دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ که با کد SFG15T شناسایی می‌شود برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته شده است. این پیشرانه توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و استاندارد آلایندگی یورو 5 را نیز دریافت کرده است. توان تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده CVT به محور جلو منتقل می‌شود و مصرف سوخت دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) نیز در حدود 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش ترکیبی اعلام شده است.

با توجه به تحریم‌های صنعت خودروسازی کشور و بروز مشکلات بسیاری برای همکاری با شرکای قدیمی همچون مزدا، هاوال و اف‌ای‌دبلیو (FAW)، بهمن موتور رویکرد تازه‌ای را برای حضور مجدد در بازار خودروهای سواری در نظر گرفته است و این رویکرد هم همکاری با خودروسازانی است که حاضر به حضور در بازار ایران با نام نشانی دیگر برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هستند.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، هنوز به طور دقیق مشخص نشده که دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) با چه تجهیزاتی در بازار کشور عرضه می‌شود اما با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی برای خرید خودروهایی با سطح آپشن و تجهیزات بالا، به نظر می‌رسد که دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) با تجهیزاتی چون 6 کیسه هوای ایمنی، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن، سیستم کمکی فرمان برقی، رادار نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای و سامانه ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در شیب، سیستم چند‌ رسانه‌ای با نمایشگر لمسی به همراه درگاه USB و بلوتوث، استفاده از صفحه نمایش به جای نشانگرهای پشت فرمان، اتولایت، سنسور باران و... به بازار راه پیدا کند.

 

با توجه به تحریم‌های صنعت خودروسازی کشور و بروز مشکلات بسیاری برای همکاری با شرکای قدیمی همچون مزدا، هاوال و اف‌ای‌دبلیو (FAW)، بهمن موتور رویکرد تازه‌ای را برای حضور مجدد در بازار خودروهای سواری در نظر گرفته است و این رویکرد هم همکاری با خودروسازانی است که حاضر به حضور در بازار ایران با نام نشانی دیگر برای فرار از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هستند. دانگ‌فنگ از این دسته خودروسازان است که در حال حاضر با چند شریک تجاری ایرانی در حال همکاری است و مشابه آنچه در خودروسازی فردا اتفاق افتاد (عرضه دانگ‌فنگ SX6 با برند فردا موتور) حاضر به عرضه محصولات خود با برند و نشان اختصاصی شریک ایرانی خود شده است.

 

  بخوانید > هر آنچه از دانگ‌فنگ SX6 (فردا موتور SX6) می‌دانیم  


با توجه به شرایط پر نوسان بازار خودرو و افزایش لحظه‌ای قیمت ارز و تورم بالا، نمی‌توان پیش‌بینی دقیق از قیمت احتمالی دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) داشت. اما بر اساس شرایط فعلی و رقبایی چون جک S7 و ام‌وی‌ام تیگو 7 ، قیمت این کراس‌اوور جدید بازار نیز در محدوده قیمت همین محصولات تخمین زده می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه