شبکه‌های اجتماعی

جزئیات، قیمت و نحوه رزرو طرح ترافیک اعلام شد
جزئیات، قیمت و نحوه رزرو طرح ترافیک
روتیتر

بر اساس این طرح، هنگام رزرو طرح ترافیک مبلغ 50.400 تومان برای معاینه فنی عادی و 35.280 برای معاینه فنی برتر از حساب شهروند کسر یا بلوکه می‌شود. این مبلغ پس از تردد مالک خودرو در روز مورد نظر با توجه به زمان و ساعت تردد و تردد یک سر اوج یا غیر اوج یا دو سر غیراوج، محاسبه و مبلغی به حساب شهروند برگردانده می‌شود.

از خودروهای هیبریدی یا برقی برای ورود به محدوده طرح ترافیک مبلغ 5.040 تومان به عنوان مبلغ رزرو اخذ می شود.

 

 اگر شهروندی برای ورود به طرح ترافیک، رزرو خود را انجام دهد و تا ساعت ۶ صبح آن روز رزرو را لغو نکند و وارد طرح ترافیک نشود، ۲۰ درصد از28.000 تومان (عدد پایه) یعنی 5.600 تومان از حسابش کسر می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که رزرو طرح ترافیک از روز چهارشنبه ساعت ۱۲ هفته قبل برای روزهای هفته بعدی آن امکان پذیر است.

 اگر راننده‌ای با خودروی خود به هر علتی بدون رزرو وارد طرح ترافیک شد در صورت خالی بودن ظرفیت رزرو آن روز (پر نشدن سقف تعداد خودرو طرح ترافیک)، تا ساعت ۲۴ همان روز فرصت رزرو خواهد داشت. همچنین اگر خودرویی بدون رزرو وارد محدوده طرح ترافیک شود خودرو غیرمجاز محسوب شده و بدون توجه به زمان تردد، بیشترین میزان عوارض از وی دریافت می‌شود.

 

زمان اجرای طرح ترافیک سال ۹۹ از ابتدای فروردین خواهد بود. طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک پایتخت امکان رزرو ۴۰ هزار طرح ترافیک به صورت روزانه برای سال ۹۹ وجود دارد و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تهران من در این زمینه اقدام کنند.

لازم به ذکر است که در صورتی که شهروندان معاینه فنی برتر برای خودروهایشان داشته باشند کم‌ترین مبلغ برابر با 16.464 تومان از آن‌ها بابت ورود به طرح ترافیک اخذ می‌شود و بیشترین میزان نرخ طرح ترافیک در صورتی که شهروندان فاقد معاینه فنی برتر باشند 54.400 تومان خواهد بود.

رانندگان دارای معاینه فنی برتر برای خودروها ۳۰ درصد تخفیف نسبت به رقم پایه طرح ترافیک خواهند داشت که این میزان تخفیف نسبت به سال ۹۸ حدود ۵ درصد بیشتر شده و به عبارتی، تعرفه تردد در طرح ترافیک برای دارندگان معاینه فنی برتر ۱۳.۵درصد و برای کسانی که معاینه فنی عادی دارند ۲۱ درصد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

 

نظر دهید


در همین زمینه