شبکه‌های اجتماعی

با ارزان‌ترین کراس‌اوورهای حال حاضر بازار خودرو کشور آشنا شوید
اتومبیل فارسی - ام‌وی‌ام X33S اتوماتیک اسپرت

با توجه به شرایط نا به سامان بازار خودرو

افزایش بی‌رویه قیمت ارز و به دنبال آن رشد افسار گسیخته قیمت خودرو مساله‌ای است که در ماه‌های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است.

تورم بالا و افزایش قیمت ارز را باید یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد آشفتگی در بسیاری از بازارها از جمله بازار خودرو دانست. این روزها قیمت‌های عجیب و شوک‌آوری در بازار خودرو به چشم می‌خورد و با هر افزایشی که در نرخ ارز اتفاق می‌افتد، بسیاری از دلالان نسبت به افزایش قیمت خودرو در بازار به هر مقدار دلخواهی اقدام کرده و بر آشفتگی بازار می‌افزایند. با این حال بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که بازار با کمبود فروشنده و یا بهتر بگوییم کمبود عرضه مواجه شده در حالی که تقاضا برای خرید خودرو بالا است و این عامل نیز به نوبه خود تاثیر بسیار بالایی در افزایش قیمت خودرو داشته است. 

اگر از بازار خودروهای تولید داخل فاصله بگیریم، در بازار خودروهای وارداتی اوضاع بسیار بدتر است. از آنجایی که این خودروها وابستگی بسیار بالایی به نرخ ارز دارند، بسیاری از دلالان و مالکان اقدام به اعلام قیمت‌های بسیار بالایی برای فروش خودروهای خود می‌کنند. در کنار این قیمت‌ها با توجه به ممنوعیت واردات خودرو در سال‌های اخیر، تقریبا بازار خودروهای وارداتی از اتومبیل‌های صفر کیلومتر خالی شده و اگر نمونه‌های صفر کیلومتر نیز پیدا شود مدل سال‌های 2017 یا 2018 خواهند بود. 

این افزایش قیمت خودرو سبب شده تا خودرو در کشور ما بر خلاف سایر کشورها به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و بسیاری از افراد که کسب و کار آن‌ها به دلیل موقعیت بد اقتصادی بازدهی خوبی ندارد اقدام به وارد کردن سرمایه خود به بازارهایی چون بازار سکه، طلا، ارز و خودرو کرده و با سوداگری و دلالی در این بازار هاو بهره بردن از رشد افسار گسیخته قیمت‌ها اقدام به کسب سود کنند که این عامل هم بر آشفتگی بازار خودرو افزوده است. 

 

در کنار این مساله، همانطور که می‌دانید چند سالی است که خودروهای کراس‌اوور به محبوبیت بالایی دست یافته‌اند. این محبوبیت تا جایی پیش رفت که در کنار خودروسازان پر تیراژ، بسیاری از خودروسازانی که محصولات بسیار لوکس و مجلل و حتی سوپراسپرت با تیراژ محدود تولید می‌کردند را نیز مجاب به ورود به بازار کراس‌اوورها کرد. بسیاری از خودروسازان جهانی نیز در پی رشد فروش کراس‌اوور و کاهش شدید تقاضا برای خودروهای سدان، بسیاری از محصولات خود در سگمنت سدان‌ها را خط تولید خارج کرده‌اند. در بازار خودرو ایران نیز خودروهای کراس‌اوور و شاسی بلند از جایگاه خاصی برخوردار بوده و فروش بسیاری خوبی دارند و ب همین دلیل است که اکثر شرکت‌های خودروساز یا وارد کننده تمایل بیش‌تری به عرضه خودروهای کراس‌اوور در بازار ایران دارند.

 

با توجه به این محبوبیت، مشتریان اگر در وضعیت نا به سامان و پر نوسان این روزهای بازار خودرو، قصد خرید یک اتومبیل در سگمنت کراس‌اوورها داشته باشند، حداقل چقدر باید هزینه کنند؟ 

در زیر فهرستی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای حال حاضر بازار ایران به همراه قیمت روز آن‌ به نقل از اقتصاد آنلاین جمع‌آوری شده است که نشان می‌دهد برای خرید یک کراس‌اوور کوچک شهری در حال حاضر باید حداقل 370 میلیون تومان هزینه کرد!

 

ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک تیپ لاکچری / قیمت: 370.000.000 تومان

ام‌وی‌ام X22 اتوماتیک تیپ اسپرت اکسلنت / قیمت: 384.000.000 تومان

ام‌وی‌ام X33ُS اتوماتیک اسپرت / قیمت: 430.000.000 تومان

ام‌وی‌ام X55 اکسلنت / قیمت: 642.000.000 تومان

جک S3 اتوماتیک / قیمت: 578.000.000 تومان

چانگان CS35 / قیمت: 539.000.000 تومان

نظر دهید


در همین زمینه