شبکه‌های اجتماعی

بیسو به جای موسو
Automobile Farsi - Bisu T5 - 2018 Mashad AutoShow

سیف‌خودرو محصولات بیسو را در مرتب خودرو تولید می‌کند

بیش از 60 سال از بنیان‌گذاری مرتب خودرو می‌گذرد، خودروسازی که کار خود را با عنوان لندروور ایران آغاز کرد و فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشت. اما با شریک‌های گوناگون از شرق آسیا حال مرتب خودرو سال‌ها است که خوب نیست. این روزها خبری خوش از فعالیت دوباره کارخانه مرتب خودرو به گوش می‌رسد، آن‌ هم در شرایطی که صنعت خودروی ایران روزگار سختی را سپری می‌کند.
فعالیت دوباره مرتب خودرو را باید ناشی از ورود سیف‌خودرو به عرصه تولید اتومبیل دانست. شرکتی که در دهه‌های 80 و 90 شمسی تلاش می‌کرد خودروهای سوباروی ژاپن را به ایران وارد کند، اما در نهایت مونتاژ محصولات یک برند چینی نوپا را در دستور کار خود قرار داده است.


درباره بیسو
گفته می‌شود بیسو زیرمجموعه لوکس خودروسازی بایک است، اما این اشتباه‌ترین تعریفی است که می‌توان برای این خودروساز جوان بیان کرد. بیسو در حقیقت زیرمجموعه‌ای از برند هوآنسو (زیرمجموعه بایک) است که ماموریت آن تولید اتومبیل ارزان برای جوان‌ها است. برای درک این موضوع کافی است بدانید مدل T3 این شرکت در چین بین 60.000 تا 70.000 یوآن قیمت دارد.
سیف خودرو قصد دارد در گام نخست دو مدل T3 و T5 را در ایران عرضه کند. دو کراس‌اوور کوچک و متوسط که بیش‌ترین رشد تقاضا را در بازار ایران دارند.


درباره T5
می‌توان گفت T5 اکنون پرچم‌دار محصولات بیسو در ایران است. شاید همین موضوع باعث شده سیف خودرو پس از نمایش بیسو T5 در نمایشگاه خودروی تهران، آن را در نمایشگاه مشهد رونمایی کند.
بیسو T5 در ایران در دو تیپ عرضه خواهد شد که مهم‌ترین تفاوت آن در جعبه‌دنده‌اش است. کراس‌اووری هفت نفره که یک موتور 1.5 لیتری با توان 150 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر تامین نیروی آن را بر عهده دارد. دو نوع جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی نیز این نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
بیسو T5 با این ویژگی‌ها از نظر فنی در برابر چری تیگو7 قرار می‌گیرد، هر چند از نظر طراحی و کیفیت فاصله زیادی با آن دارد و پیش بینی می‌شود سیف خودرو این نقاط ضعف را با قیمت رقابتی جبران کند.
بیسو T5 با وجود این که یک خودروی اقتصادی محسوب می‌شود، اما از نظر تجهیزات خودروی کاملی است. سیستم کنترل فشار باد تایر، چراغ‌های هالوژن، چراغ روشنایی روز، آینه‌های کناری برقی با چراغ‌های راهنما، گرم‌کن و جمع شدن برقی، سانروف پانوراما، کروز کنترل، گرمکن‌صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، در صندوق برقی، 6 کیسه هوا، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دنده عقب، نمایشگر 9 اینچی سیستم صوتی، دوربین 360 درجه و بلوتوث، مهم‌ترین امکاناتی است که برای بیسو در نظر گرفته شده است.
سیف خودرو اکنون در حال آماده سازی خط تولید این خودرو در تهران است و قرار پیش فروش آن را از ابتدای پاییز آغاز کند. با توجه به نوسان نرخ ارز هنوز قیمت دقیقی برای این خودرو اعلا نشده است. بیسو T5 در چین با قیمت 73000 تا 105 یوآن عرضه می شود. برای مقایسه خوب است بدانید قیمت چری تیگو7 در چین با ویژگی‌های مشابه بازار ایران، از 116000 یوآن آغاز می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه