شبکه‌های اجتماعی

آیا بیسو مشمول ممنوعیت واردات خودرو است؟
Automobile Farsi - BISU T3 and BISU T5

بیسو تولیدی یا وارداتی!

در حالی که در درآمدهای بودجه سال آینده دولت، درآمد حاصل از عوارض گمرکی خودرو صفر اعلام شده است و عملا سال آینده واردات خودرو ممنوع است، برخی اعلام کرده بودند مردم خودروهای وارداتی مدت دار نخرند و تنها به صورت تحویل روز خودرو را خریداری نمایند.
چندی پیش رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل اعلام کرد:در حالی که واردات خودرو ممنوع است، برخی شرکت‌ها تبلیغات برای فروش خودروهایی که ندارند، انجام می‌دهند.
این در حالی است که به غیر از ثبت نام اتومبیل های ایران خودرو، این سیف خودرو است که اقدام به ثبت نام خودروهای بیسو در بازار می‌کند. در همین ارتباط مدیر فروش سیف خودرو گفت: اتومبیل‌های برند بیسو تماما به صورت CDK (قطعات کاملا منفصل) وارد شده و در داخل مونتاژ می‌شود و مشمول قانون ممنوعیت واردات نمی‌شود، همچنین تمامی پروسه مونتاژ و تست خودروها بر اساس دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد ایران به عرضه خواهند شد.
وی درباره مجوز پیش فروش خودروهای BISU که از دستگاه های متولی صادر شده است، افزود: مجوز فاز نخست پیش فروش خودرو های بیسو در ایران پس از بررسی های سخت گیرانه وضعیت خطوط تولید، اسناد ثبت سفارش و همچنین اسناد بانکی مورد تأیید بانک مرکزی در تاریخ 28 آبان ماه 1397 برای پیش فروش تعداد 1431 خودرو توسط وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت ( دفتر نیرو محرکه) صادر و تصویر آن در وب سایت شرکت سیف خودرو قرار داده شده است. که بر این اساس پیش فروش این خودرو ها در روز سه شنبه 13 آذرماه آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت فروش و بر اساس تعداد مجوزهای صادر شده ادامه خواهد یافت.
ضیاء همچنین درباره فرآیند مونتاژ و تولید این خودروها در داخل کشور اظهارکرد: خودرو های BISU T3 و BISU T5 در کارخانه گروه خودروسازی مرتب مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه