شبکه‌های اجتماعی

بهمن فیدلیتی، کراس‌اوور جدید بهمن موتور برای بازار ایران
اتومبیل فارسی - بیلبورد تبلیغاتی بهمن فیدلیتی

دومین محصول بهمن موتور با نشان اختصاصی

 

 

اوایل آذر ماه سال جاری تصاویری از یک کراس‌اوور چینی جدید در حال تردد در تهران با پوشش استتاری کامل توسط رسانه‌ها منتشر شد. این خودروی استتار شده جتور X70S نام دارد و گزارش اختصاصی خبرنگار اتومبیل فارسی برای اولین بار نشان داد که خودروی در حال تست متعلق به شرکت بهمن موتور بوده  و این شرکت قصد دارد پس از عرضه دیگنیتی به بازار خودروی کشور، محصولات جتور را نیز در ایران عرضه کند. به تازگی بهمن موتور بیلبوردهای تبلیغاتی جتور X70S را که قرار است با نام بهمن فیدلیتی در بازار ایران عرضه شود در سطح شهر تهران به نمایش درآورده و به طور رسمی عرضه کراس‌اوور جدید خود با این نام را در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده است.

بهمن فیدلیتی دومین محصول این خودروساز خصوصی پس از فعالیت‌های تازه این شرکت در دوران بازگشت‌ تحریم‌های صنعت خودروسازی است که با فاصله بسیار کمی از معرفی بهمن دیگنیتی به نمایش در آمده است. به نظر می‌رسد که با توجه به محبوبیت بسیار بالای خودروهای کراس‌اوور، بهمن موتور تصمیم گرفته است تا دور جدید فعالیت‌های خود را با عرضه یک کراس‌ کوپه و یک کراس‌اوور چینی به بازار آغاز کند و خط مشی این شرکت عرضه این محصولات با برند اختصاصی بهمن و نام‌های تازه و متفاوت با نام‌های جهانی این اتومبیل‌ها است.

 

     بخوانید >  بهمن موتور کاتالوگ رسمی و مشخصات فنی نهایی دیگنیتی را اعلام کرد

 

جتور بر خلاف آن‌چه در برخی رسانه‌های فارسی زبان عنوان شده، برند اقتصادی چری نیست، بلکه چری این برند را با تمرکز بر مشتریان جوانی که علاقه زیادی به سفر دارند و همچنین خانواده‌های چینی که دو فرزند دارند و به دنبال این هستند که خودرویی متمایز و ارزشمند داشته باشند خلق کرده است. نکته مهم‌ درباره محصولات جتور گارانتی طولانی محصولات این برند نو پا است تا به مشتری‌های خود ثابت که با وجود این که جتور برندی نوپا است، اما محصولاتی قابل اطمینان عرضه می‌کند. گارانتی 10 سال یا 200.000 کیلومتر برای کل خودرو و 10 سال یا 1 میلیون کیلومتر برای موتور آن، اعدادی هستند که خودروسازان کهنه کار نیز به ندرت آن را برای گارانتی محصولات خود اعلام می‌کنند.

از آنجایی که جتور (Jetour) که نام آن از دو واژه انگلیسی Jet و Tour تشکیل شده، زیر مجموعه‌ای تازه از هلدینگ چری است که در سال 2018، یعنی در 20 سالگی این گروه خودروسازی شکل گرفته است، بنابراین بهمن فیدلیتی در قیاس با محصولات مدیران خودرو وجه مشترک قابل توجهی دارد که  آن هم  استفاده از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 147 اسب بخاری است که در چری تیگو 7، چری تیگو 5 توربو، چری آریزو 5 توربو و چری آریزو 6 استفاده شده است، اما بر خلاف آن چه رسانه‌های فارسی زبان عنوان کرده‌اند، قرار نیست این خودرو با جعبه دنده دو کلاچه‌ای که در کاتالوگ‌های رسمی بازار چین آن درج شده، در ایران عرضه شود بلکه بهمن موتور برای دور زدن ارتباط جتور X70S با محصولات مدیران خودرو، یک جعبه دنده CVT را جایگزین آن کرده است.


بهمن فیدلیتی، با طول، عرض و ارتفاع 4750، 1910 و 1710 میلی‌متری و فاصله بین دو محور 2745 میلی‌متری، از نظر اندازه در ردیف ام‌وی‌ام تیگو 8 قرار می‌گیرد، با این حال با توجه به قیمت آن در بازار چین می‌توان گفت تقریبا با ام‌وی‌ام تیگو7 هم قیمت است.
هنوز معلوم نیست که بهمن فیدلیتی چه زمانی وارد بازار ایران خواهد شد اما به احتمال بسیار زیاد عرضه این محصول با قیمتی فراتر از بهمن دیگنیتی، به سال 1400 موکول خواهد شد. 

 

آلبوم تصاویر جتور X70S (بهمن فیدلیتی):

 

نظر دهید


در همین زمینه