شبکه‌های اجتماعی

انتشار اولین تیزر رسمی و زمان رونمایی دیگنیتی (دانگ‌فنگ ix5) محصول جدید بهمن موتور
اتومبیل فارسی - اولین تیزر رسمی بهمن دیگنیتی

اولین کراس کوپه بازار ایران

بهمن موتور اولین تیزر تبلیغاتی محصول جدید خود به نام دیگنیتی را منتشر کرد.

همانطور که پیش‌‎تر نیز گفته شد، بهمن موتور قرار است دانگ‌فنگ ix5 را با با نشان اختصاصی خود و با نام دیگنیتی راهی بازار کشور شود. دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) یک کراس‌اوور یا به عبارت بهتر یک کراس کوپه دیفرانسیل جلو است که در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های مختلفی از جمله 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.8 لیتری و 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده، دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ که با کد SFG15T شناسایی می‌شود برای عرضه در بازار ایران در نظر گرفته شده است. این پیشرانه توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و استاندارد آلایندگی یورو 5 را نیز دریافت کرده است. توان تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده CVT به محور جلو منتقل می‌شود و مصرف سوخت دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) نیز در حدود 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش ترکیبی اعلام شده است.

 

  بخوانید > آشنایی با ویژگی‌ها و مشخصات فنی دانگ‌فنگ ix5 (بهمن دیگنیتی)  

 

با توجه به شرایط پر نوسان بازار خودرو و افزایش لحظه‌ای قیمت ارز و تورم بالا، نمی‌توان پیش‌بینی دقیق از قیمت احتمالی دانگ‌فنگ ix5 (بهمن موتور دیگنیتی) داشت. اما بر اساس شرایط فعلی و رقبایی چون جک S7 و ام‌وی‌ام تیگو 7، قیمت این کراس‌اوور جدید بازار نیز در محدوده قیمت همین محصولات تخمین زده می‌شود.

دیگنیتی در حال حاضر مراحل تست نهایی و پیش تولید را سپری می‌کند و به زودی به خط مونتاژ گروه بهمن وارد شده و تا دو ماه آینده به طور رسمی معرفی می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه