شبکه‌های اجتماعی

گزارش اختصاصی اتومبیل فارسی از رالی کلاسیک شمیرانات

هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری شمیرانات برگزار کرد

 در 15 اردیبهشت‌ماه 1398 تور یک روزه اتومبیل‌های کلاسیک اعضای هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری شمیرانات (کمیته کلاسیک) در مسیر سوهانک تا رودبارقصران برگزار شد. اعضای هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری شمیرانات از کافه‌ای در محله سوهانک از ساعت 10 صبح تور خود را آغاز کرده و بعد از صرف صبحانه به سمت رودبار قصران حرکت کردند.

اتومبیل‌‍‌های شرکت کننده در این تور یک روزه رالی کلاسیک نمونه‌های بسیار سالم و بازسازی شده بودند که همین امر سبب ارزش بالای آن‌ها از نگاه یک خودروی کلاسیک شده بود.
اعضای هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری شمیرانات استان تهران بعد از عبور از گردنه قوچک در ارتفاعات شمال شرق تهران برای بازدید از آسایشگاه بچه‌های آسمان توقف کرده و از معلولین این آسایشگاه عیادت کردند و سپس مسیر خود را تا رودبار قصران ادامه دادند. این کاروان خودروهای کلاسیک بسیار مورد توجه خودروهای عبوری قرار گرفت و پس از بازگشت از رودبار قصران برای صرف ناهار توقفی در لواسان داشت.
اتومبیل‌های حاضر در این تور یک روزه بیش‌تر از برندهای اروپایی و آمریکایی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به شورولت بلیزر، کادیلاک فلیت‌وود، پونتیاک ترنس‌ام، ب‌ام‌و سری 3، رنو 5، پیکان جوانان، جیپ گلدن‌ایگل، فولکس واگن بیتل و موتور سیکلت سوزوکی 1400 GSX و هوندا1300 CB اشاره کرد.
هدف از برگزاری این گردهمایی و تورها، ‌ارتقا فرهنگ رانندگی، نگهداری اصولی و حرفه‌ای از اتومبیل‌های کلاسیک، آشنایی بیشتر مردم با این دسته از اتومبیل‌ها و تبادل اطلاعات فنی میان مالکان و معرفی فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل‌های کلاسیک است.
برگزاری چنین رخدادهایی در سطح شهر و کشور باعث آشنایی بیشتر با اتومبیل‌های کلاسیک که بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران است، خواهد شد. در پایان از هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری شمیرانات و به ویژه برگزارکنندگان این رویداد در کمیته کلاسیک این هیات تشکر فراوان داریم.

نظر دهید


در همین زمینه