شبکه‌های اجتماعی

در مرکز طراحی بی‌وای‌دی چه خبر است؟

تحت رهبری ولفگانگ جوزف اِگر طراح سابق فولکس‌واگن

مرکز طراحی بی‌وای‌دی در کارخانه بی‌وای‌دی در ساختمان سیاه و سفید این شرکت در پینگ‌شان استان شنژن چین قرار دارد. بر روی ساختمان این مرکز طراحی این شرکت به سادگی BYD DESIGN نقش بسته است.
مدیر ارشد بخش طراحی بی‌وای‌دی "ولفگانگ اِگر" در این ساختمان حضور دارد، ولفگانگ جوزف اِگر متولد 1963 در آلمان است. او در دانشگاه بین‌المللی هنر و دانش میلان، ایتالیا درس خوانده و در سال 1989 موفق به فارغ التحصیلی در رشته طراحی صنعتی شده است. ولفگانگ کار حرفه‌ای خود را از همین سال در دپارتمان طراحی آلفارومئو آغاز کرد و از 1993 به عنوان رئیس این دپارتمان برگزیده شد. او سپس به عنوان رئیس به بخش طراحی سئات رفت و از طراحی‌های خاص او می‌توان به Seat Ibiza، کوردوبا و آلتئا در این شرکت اشاره کرد.
او در 2001 به عنوان رئیس طراحی لانچیا انتخاب شد و به طور همزمان به آلفارومئو برگشت. در همین دوره پیشرفت‌های آلفارومئو شکل گرفت و جان دوباره‌ای یافت و تحت فرمان ولفگانگ، خودروی مفهومی Nuvola و مدل‌های 156، 166، 147 طراحی شد.
ولفگانگ در سال 2007 جایگزین والتر ماریا طراح ایتالیایی در آئودی شد و سپس مسئولیت طراحی لامبورگینی را نیز پذیرفت.
او همچنین از سال 2013 تا 2017 به عنوان رئیس بخش طراحی فولکس‌واگن مشغول به کار بود و حالا از سال 2017 ساکن ساختمان شیشه‌ای، سیاه و سفید بی‌وای‌دی در چین شده است.
مرکز طراحی بی‌وای‌دی در چین به دو بخش تقسیم می‌شود، که طبقه اول آن شامل یک نمایشگاه دائمی از طراحی‌های این شرکت و چند اتاق بازرسی و یک سالن بزرگ است. طبقه دوم مخصوص کارکنان این بخش است که شامل فضای استراحت، فضای عملکردی برای کارمندان و اتاق‌های مجزا برای طراحان است و در همین طبقه چند اتاق کنفرانس نیز قرار دارد. این در واقع خلاصه‌ای از مرکز جهانی طراحی بی‌وای‌دی در چین است. امروزه بی‌وای‌دی نه تنها تیمی از طراحان زبده جهانی را در اختیار دارد بلکه مرکز طراحی این شرکت در جهان نیز شناخته شده است. همچنین این شرکت از نظر سخت افزاری و نرم‌افزاری در سطح بالایی قرار دارد و به نظر می‌رسد در سال‌های آینده طراحان بیشتری جذب این شرکت شوند.

 

 {gallery}gallery/2019/BYD Design Center{/gallery}

 

پس از آشنایی با محیط کار طراحان و کارمندان بخش طراحی بی‌وای‌دی، به مراحل طراحی یک خودرو در این شرکت نگاهی می‌اندازیم. در ابتدا باید دید، گردش کار در سیستم طراحی بی‌وای‌دی به چه شکل است.

در ابتدای سیستم طراحی بی‌وای‌دی طرح‌های اولیه اتومبیل آماده می‌شود، پس از تکمیل این بخش کار بهینه‌سازی طرح آغاز می‌شود و به مرور و با دقت بسیار جزئیات به آن اضافه شده و مشخصات طراحی مخصوص به محصولات شرکت با دقت بیشتر که در واقع همان زبان طراحی به حساب می‌آید، به مدل اولیه افزوده می‌شود. همچنین بعد از این مرحله از زوایای مختلف با نرم افزارهای قوی خروجی گرفته شده و مدل اولیه سه بعدی از اتومبیل بر روی نرم افزار پیاده سازی می‌شود. برای طراحی نمای کناری خودرو طراحان از نوارهای مخصوصی استفاده می‌کنند تا خط بهینه را در طراحی اتومبیل نسبت به دیگر نقاط طراحی پیدا کنند و در عمل نمای کناری اتومبیل را شکل دهند. این نوارها نه تنها کیفیت خطوط را نمایان می‌کند بلکه با استفاده از رنگ و نوار رنگی جلوه‌های بصری اتومبیل نیز مشخص می‌شود. در واقع قبل از ایجاد مدل رُسی از اتومبیل تمام جزئیات برای بهینه‌سازی طراحی مقابل چشم طراحان اصلی قرار می‌گیرد.
بعد تکمیل شدن نمایه‌ها، خطوط و شکل ظاهری کار به دست مجسمه‌سازان می‌افتد، آن‌ها ابتدنمونه‌های کوچک از اتومبیل طراحی شده را ساخته و سپس نمونه یک به یک اتومبیل را می‌سازند تا تمام جزئیات را در آن به کار برند و در اصل، اولین نمونه از خودرو به صورت خاکی ساخته می‌شود.
حالا باز طراحان می‌توانند در این زمان تعداد رنگ‌ها و دیگر اطلاعات را بررسی و استخراج کنند. در نهایت نمونه اولیه اتومبیل در مرکز، زیر نظر طراحان ساخته می‌شود.
طراحان بی‌وای‌دی از امکانات به‌روز سطح جهان برخوردارند و رئیس بخش طراحی آن‌ها ولفگانگ اِگر است که می‌توانند از آن و تجربه‌هایش اندوخته بسیاری کسب کنند. در مرکز جهانی طراحی بی‌وای‌دی، 150 طراح در بخش‌های مختلف از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردارند و امیدوارند اتومبیل‌های زیباتری در آینده نزدیک در این مرکز طراحی، متولد شوند.

 

نظر دهید


در همین زمینه