شبکه‌های اجتماعی

در انتظار قوی‌ترین خودرو تولیدی فورد
روتیتر

بعد از ماه‌ها انتظار، سرانجام فورد اطلاعات محدودی را از موستانگ GT500 شلبی در یک تیزر، منتشر کرد و چیزی که کاملا واضح است، این است که این خودرو عضلانی پر طرفدار، اصلا شبیه به یک موستانگ استاندارد نخواهد بود. هنگامی که فورد موستانگ شلبی GT500 در سال 2019 به بازار عرضه شود، این خودرو تفاوت ظاهری بیشتری نسبت به نسخه استاندارد خود نسبت به همه خودروهای هم رده خود و مدل پایه آن‌ها، خواهد داشت.
جلوپنجره بزرگ این خودرو، خودنمایی می‌کند و لوگوی کبری نصب شده در جلوپنجره، برجسته‌تر نسبت به نسل قبلی این خودرو است. همچنین به نظر می‌رسد که چراغ‌های جلو، نسبت به مدل فیس لیفت موستانگ 2018، تغییراتی به خود دیده باشند.
فورد بیان کرده که موستانگ شلبی GT500، قدرتمندترین خودروی تولیدی این خودروساز تا به امروز خواهد بود. در نمایشگاه خودرو دیترویت، فورد تیزری از این خودرو را نمایش داد و که از این تیزر اینگونه استنباط می‌شود که شلبی GT500، از یک پیشرانه با بیشینه قدرت خروجی بیش از 700 اسب‌بخار بهره خواهد برد. در صورتی که عکس‌های جاسوسی حقیقت داشته باشند، این خودرو از یک پیشرانه 5.2 لیتری هشت سیلندر مجهز به سوپرشارژ، بهره خواهد برد. این در حالی است که نسل پیشین موستانگ GT500، از یک پیشرانه 5.8 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ بهره می‌برد که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 668 اسب‌بخار بوده و با این مشخصات این خودرو قادر بود تا تنها در زمان 3.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند. اما انتظار می‌رود که نسل جدید شلبی GT500، به مراتب نسبت به نسل پیشین خود سریع‌تر باشد.
در حال حاضر، سریع‌ترین نسخه موستانگ، مدل‌های GT350 و GT350R هستند که به خودی خود، بسیار تحسین برانگیز هستند. پیشرانه هشت سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی GT350R، قادر به تولید بیشینه قدرت 526 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور 582 نیوتن‌متر است و با این مشخصات این خودرو قادر است تا در زمان 4 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند. موستانگ GT350، GT350R و نسل پیشین GT500، همگی با جعبه دنده دستی به بازار عرضه شدند، بنابراین احتمال می‌رود که شلبی GT500 جدید نیز با جعبه دنده دستی به بازار عرضه شود.

 

منبع: خودرونویس

نظر دهید


در همین زمینه