شبکه‌های اجتماعی

ID Roomzz  آغازگر انقلاب الکتریکی فولکس واگن

در نمایشگاه شانگهای رونمایی می‌شود

در سال 2020 میلادی بیش از 70 مدل اتومبیل با پلت‌فرم پایه MEB که مخصوص اتومبیل‌های الکتریکی است با برندهای گروه فولکس‌واگن تولید می‌شود و هدف این گروه خودروسازی دست‌یابی به فروش 22 میلیون دستگاه اتومبیل است. با این برنامه هر سال 7 مدل جدید معرفی خواهد شد و نخستین مدل از سری ID الکتریکی سال 2019 به عنوان به عنوان آغازگر این ماجرا رونمایی خواهد شد.

در ماه مه سال 2019 فولکس‌واگن پیش‌فروش هاچ‌بک الکتریکی را آغاز می‌کند، اما تا آن زمان برای اولین بار این اتومبیل در نمایشگاه اتومبیل شانگهای به نمایش در می‌آید. در همین نمایشگاه است که فولکس‌واگن از شاسی‌بلند مفهومی این شرکت نیز رونمایی خواهد کرد. 

این اتومبیل جدید طبق انتظارات بر اساس پلت‌فرم MEB ساخته شده است و به عنوان یک اتومبیل خودران مفهومی مطرح است و با نام ID ROOMZZ شناخته می‌شود. پلت‌فرم MEB یکی از مهم‌ترین اجزای پازل مهندسی فولکس‌واگن در سال‌های اخیر است، مسئله‌ای که آینده فولکس‌واگن را شکل خواهد داد.

در ابتدا این خودروساز قرار بود پلت‌فرم MEB تنها برای اتومبیل‌های الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد، اما با پیشرفت تکنولوژی این پلت‌فرم با سیستم‌های دیجیتالی پیشرفته، ارتباطی و به طور کلی با سیستم اتومبیل‌های خودران تطبیق داده شده است. 

اطلاعات دقیقی از ID ROOMZZ منتشر نشده است، اما دقیقا این همان انقلاب پلت‌فرم MEB است که در چین به نمایش گذاشته می‌شود. این مفهومی از کابینی قابل تغییر بهره می‌برد که پیکربندی جدید صندلی‌ها نشانه آن است، سیستم ID PILOT نیز ویژگی دیگری است که این خودرو از آن استفاده می‌‌کند که برخورداری از سطح چهارم خودروهای خودران را ایجاد می‌کند و این به معنای عدم نیاز به دخالت راننده است.

متاسفانه قضاوت‌ها صرفا به تصاویر منتشر شده محدود می‌شود و نشان می‌دهد این شاسی‌بلند مفهومی از طراحی معمول امروز فولکس‌واگن آنچنان دور هم نیست.

کلاوس بیشوف، رئیس بخش طراحی فولکس‌واگن در مورد این ROOMZZ گفته است: «این اتومبیل به ما نشان می‌دهد که انتظارها از شاسی‌بلند‌های بزرگ در آینده چیست؟» وی ادامه داد:«این اتومبیل حاصل نگاه بررسی نگاه کاربران و درک مستقیم و طبیعی آن‌ها است.»

با رونمایی از ID ROOMZZ، این ششمین اتومبیل مفهومی فولکس‌واگن است که با پسوند ID ساخته می‌شود. پیش از این فولکس‌واگن ID، ID CROZZ، ID BUZZ، ID VIZZION و ID BUGGY را معرفی کرده بود که به زودی آن‌ها را روانه خیابان خواهر کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه